Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op The Telegraph, Bloomberg, Fast Company, USA Today en Fortune.
Quelle dommage!
John Lewis gaat lekker. Een groeiende omzet in 2015 verklapt een succesvolle omnichannelstrategie. Maar de warenhuisketen gooit zijn goede naam in één week tijd te grabbel. Klanten die de winkel uit worden gegooid, personeel dat zich niet gedraagt en bedrijfskantines die bedreigd worden met sluiting.
Lees meer op The Telegraph: http://bit.ly/1Z8HFOr.
Hoe dan?
Ze waren er al even in 1989 (in Back of the Future II), maar nu brengt Nike ze ook daadwerkelijk naar de winkels: zelfstrikkende schoenen. Grappig, maar niet eens zo verrassend. Nike heeft namelijk al drie jaar patent op de bewuste technologie.
Lees verder bij Bloomberg: http://bloom.bg/258twFn.
Overleven, overleven…
Het zijn zware tijden voor de retail, niet alleen in Nederland. Kijk bijvoorbeeld naar de Verenigde Staten, met een slechtnieuwsshow rond grote namen als Nordstrom, Macy’s en Walmart. Door een moeizame economie, uiteraard, maar het helpt ook niet dat inmiddels één op de drie zoekopdrachten naar producten bij Amazon begint. Hoe kan je je daartegen wapenen?
Lees verder bij Fast Company: http://bit.ly/1SXSlyZ.
…en nog eens overleven
Leuk hoor, dat Amazon-tijdperk. Maar wat merken de zelfstandige ondernemers daar nou eigenlijk van? Genoeg om alle bij te moeten zetten om te overleven. Deze tips moeten daarbij helpen.
Lees verder bij USA Today: http://usat.ly/1S7TXUn.
Amazon? Ha!
Als klop op de vuurpijl zet Amazon ook nog eens vol in op de verkoop van mode. De etailer kan volgend jaar zomaar de grootste kledingverkoper van Amerika zijn. De dreiging van Amazon wordt volgens Macy’s-Topman Terry Lundgren echter nogal overschat.
Lees verder bij Fortune: http://for.tn/1py8Oi1.
Reacties 0