Unilever verhoogt het marketingbudget in de hoop met reclame-acties meer marktaandeel te krijgen. De producent van onder andere Calvé, Robijn, Axe en Glorix wil hiermee vooral het marktaandeel in West-Europa vergroten/vasthouden. Uit de cijfers van het derde kwartaal blijkt namelijk dat Unilever nog steeds terrein verliest in West-Europa. De marges worden kleiner en Unilever verliest klanten aan huismerken.
In het verleden was Unilever geneigd in slechte tijden te snijden in het marketingbudget, maar topman Patrick Cescau heeft deze werkwijze afgezworen. Momenteel bevindt het bedrijf zich in een reorganisatie. Zo heeft Unilever in de meeste landen nog drie zelfstandige organisaties: Diepvries, Voeding en Huishoudelijke en Persoonlijke verzorging. Onder het motto ‘One Unilever’ worden deze afdelingen samengevoegd waardoor de kosten van de overhead naar beneden gaat.
Meer reclame voor Unilever
Gepubliceerd op 4 november 2005 om 00:00
Reacties 0