Top 1 Toys gaat meer kortingsacties houden, ook al is het prijsniveau al aan de lage kant. “Wij willen een alternatief zijn voor discounters”, zegt algemeen directeur Ruud Schiphorst van moederconcern Otto Simon tegenover RetailWatching.
Top 1 Toys wordt volgens Schiphorst een speelgoedspeciaalzaak, die ook voor kleine prijzen iets te bieden heeft. De kortingsacties moeten klanten van discounters laten zien dat ze ook bij Top 1 Toys terechtkunnen, stelt hij. “Maar we worden zelf zeker geen discountformule.”
Top 1 Toys maakte eerder deze maand bekend de formule op de schop te nemen, via een nieuwe huisstijl en uitbreiding van 96 naar 160 vestigingen. Binnen drie jaar moet de witte vlekken ingekleurd zijn, zegt Schiphorst. “Daarvoor zijn we in gesprek met nieuwe ondernemers, maar ook met franchisenemers van concurrerende formules.”
De speelgoedformule kwam recent in het nieuws vanwege een slepende rechtszaak, die in zijn voordeel werd beslecht. De rechter oordeelde dat het moederbedrijf niet bewust valse winstprognoses heeft gegeven en onredelijke regels heeft gehanteerd. Bang dat die rechtszaak invloed heeft op de aanwas aan nieuwe ondernemers, is Schiphorst niet. “De ondernemers waar we nu mee praten, weten wel wat voor mensen het waren die die zaak aanspanden.”
Reacties 0