Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op New York Times, Econsultancy, Fast Company, Fortune en BBC.
Nieuw hoofdstuk
Boeken niet inkopen bij de groothandel, maar pas printen als de consument er één wil hebben. De nieuwe strategie van Puf in Parijs klinkt eigenlijk heel logisch. Een nieuwe hoofdstuk voor de boekensector?
Lees verder bij New York Times: http://nyti.ms/28Uapu3.
Fast fashion
Veel shoppers weten hoe het voelt om lang in de rij te staan bij Zara. De Spaanse modeketen probeert daar voorzichtig verandering in te brengen door de zelfscankassa te introduceren. Welke gevolgen gaat dat hebben voor de winkelervaring?
Lees verder bij Econsultancy: http://bit.ly/28PSUbR.
Yoga 2.0
Winkelcentra vallen met bosjes om, zeker in de Verenigde Staten. Maar er blijft natuurlijk een behoefte onder mensen om ergens te hangen, wat te drinken en dan eventueel nog wat te kopen. Precies het concept wat Bandier voor ogen heeft.
Lees verder bij Fast Company: http://bit.ly/28SzNOF.
Hervorming
Terry Lundgren houdt het na dertien jaar voor gezien als ceo van Macy’s. De kwakkelende warenhuisketen heeft direct een opvolger aangewezen: voormalig verkoopdirecteur Jeff Gennette. Hij heeft de vrijheid om Macy’s direct te hervormen.
Lees verder bij Fortune: http://for.tn/28SAYOl.
Tinder
Een date vinden via Tinder, dat hebben we inmiddels wel vaak genoeg gezien. Maar diezelfde techniek kan natuurlijk ook gebruikt worden om de perfecte outfit te vinden.
Lees verder bij BBC: http://bbc.in/28Uc6YD.
Reacties 0