Het is een uitdagende tijd voor de retailsector. De macht komt steeds meer in handen van de consument. Dit vraagt om een nieuw soort ondernemerschap.
Het is tijd om lef te tonen met Bold Moves
Om te overleven is rationalisering van het assortiment, optimaliseren van toeleveringsketens of het terugdringen van overheadkosten alleen niet voldoende. Het is tijd om lef te tonen met Bold Moves: vijf stappen die de boel op scherp zetten. Stappen die wellicht heel ingrijpend zijn voor organisaties, maar die noodzakelijk zijn om te overleven en weer winst te maken.
PwC’s Strategy& brengt via een serie van blogs een overzicht van 5 drastische stappen voor retailers. Een stap die wellicht op het eerste gezicht riskant of zelfs belachelijk lijkt. De Bold Moves zijn bedoeld om u te inspireren en te prikkelen, maar zeker ook om aan te sporen om serieus na te denken over de mogelijke aanpassingen en de implicaties ervan voor uw situatie.
Deze maand: Bold Move #2: Halveer je assortiment
Het halveren van je assortiment klinkt misschien als een slechte stap voor retailers, maar kan een effectieve gedurfde stap zijn die nodig is om de efficiëntie en omzet van je organisatie te verhogen.
Lees hier wat de voordelen zijn van het halveren van je assortiment voor retailers én consumenten
Andere Bold Moves voor retailers die we zullen bespreken zijn:
- Bold Move #3: Stop alle non-core activiteiten
- Bold Move #4: Sluit een kwart van je winkels
- Bold Move #5: Sluit een verbond met ‘de vijand’
Bold Moves updates maandelijks ontvangen?
Meld u hier aan voor de Bold Moves updates.
Reacties 0