​Webshop Intratuin staat voor comeback

​Webshop Intratuin staat voor comeback

Intratuin wil zijn webwinkel volgend jaar heropenen. De tuincentrumketen ging in 2012 ‘offline’, waarna fysieke winkels alle aandacht kregen. “Maar dat wil niet zeggen dat wij de noodzaak van internet niet zien”, zegt een woordvoerder tegenover de NOS.

Intratuin liet in 2012 weten weer met online verkoop te starten wanneer het logistieke proces helemaal aan zijn wensen voldeed. Zo moest de franchiseketen nog de keus maken of orders vanaf een centraal distributiecentrum of via de winkels verzonden werden. “Die internetwinkel kwam te vroeg. We waren er blijkbaar niet klaar voor”, zegt de woordvoerder nu.

De tuincentrumketen onderzocht de afgelopen jaren onder meer de mogelijkheid om in samenwerking met andere partijen de webwinkel te heropenen, maar dat was vanwege de kosten niet interessant. Vorig jaar februari kwam e-commercemanager Elise de Bruin over van BAS Group om de online activiteiten op te zetten.

Intratuin werd begin vorig jaar geconfronteerd met het allereerste faillissement. Het ontbreken van een webwinkel was volgens de franchisenemer in Barneveld één van de oorzaken. Hij zag zijn omzet steeds verder afvloeien naar zijn online concurrenten en beschikte niet over een webwinkel om deze behoefte van de klant op te vangen. Algemeen directeur Peter Paul Kleinbussink wees destijds naar de wijze waarop de vestiging werd aangestuurd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!