Kruidenier haalt Coca-Cola onderuit

De cola van Coca-Cola is zo geliefd dat het merk veelal strenge eisen kan stellen aan de distributie van de waar. In Mexico heeft een typisch kruidenierswinkeltje de gigant op de knieën gekregen. De eigenaresse was het niet eens met de voorschriften van Coca-Cola. Als zij Coca-Cola wilde verkopen in haar winkeltje dan zou ze alle concurrerende merken de deur uit moeten doen.

De rechter heeft de kruidenier in het gelijk gesteld. Coca-Cola handelde in strijd met de antimonopoliewetgeving en kreeg een boete van in totaal 68 miljoen dollar. Voor de colagigant een grote nederlaag, mede omdat de aanpak onderdeel is van de marketingstrategie van de multinational in Mexico. En per hoofd van de bevolking drinkt de Mexicaan de meeste Coca-Cola ter wereld. Coca-Cola gaat in beroep tegen de uitspraak.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!