Hoogste groei consumptie in drie jaar

Huishoudens hebben in het derde kwartaal van 2005, voor prijsveranderingen gecorrigeerd, 1,0 procent meer besteed dan een jaar eerder. Dit is de hoogste groei sinds het derde kwartaal van 2002. De Nederlandse consumenten hebben vooral meer uitgegeven aan goederen. Zowel de bestedingen aan voedings- en genotmiddelen als die aan duurzame consumptiegoederen waren hoger dan vorig jaar. Wat betreft de duurzame consumptiegoederen zijn er vooral meer consumentenelektronica, meubelen en kleding gekocht. De consumenten kochten echter minder nieuwe personenauto’s. Aan diensten werd ook meer uitgegeven, maar net als in voorgaande kwartalen was de stijging relatief beperkt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!