Bedrijven moeten werken aan merkvertrouwen om te overleven

Zowel lokale als internationale merken zullen het vertrouwen van de consument moeten winnen en behouden om zich staande te houden. Bij veel merken is het consumentenvertrouwen, vooral in Europa, voor verbetering vatbaar. Grote merken als UPS, Coca-Cola en Heinz genieten in de VS vertrouwen bij respectievelijk 81%, 66% en 67% van de consumenten, maar in Europa bij slechts 48%, 40% en 44%. Vertrouwen of goodwill is om een aantal redenen lastig op te bouwen. Zo zorgen waarderingsmeters bij een gedaald vertrouwen meestal voor nog verder afnemende goodwill. Bovendien zijn veel managers nauwelijks in staat slecht nieuws-boodschappen van werknemers te vertalen in adequate maatregelen, als ze al openstaan voor kritiek van het personeel. Ook zijn veel bedrijven niet in staat specifieke maatregelen te ontwikkelen die bijdragen aan het vertrouwen van de consument in een merk. De belangrijkste elementen die consumentenvertrouwen kunnen verbeteren zijn: - luisteren naar de mening van de klant en tussen de regels door kunnen lezen; ?een reputatie van bewezen topkwaliteit van producten en dienstverlening opbouwen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!