Modeketen Costes heeft zijn winst over 2015 zien verviervoudigen ten opzichte van een jaar eerder. Ook de omzet van de zusterformule van The Sting ging omhoog, zo blijkt uit deze maand ingediende jaarcijfers.
Costes was om 2015 goed voor een winst van ruim acht ton, tegenover twee ton een jaar eerder. Het bedrijfsresultaat liep in dezelfde periode op van negen ton naar 1,7 miljoen euro. De omzet kwam in 2015 uit op 29,2 miljoen euro, tegenover 21,6 miljoen in 2014.
Costes doet het daarmee beter dan The Sting, dat 5,8 miljoen euro in het rood staat. Een jaar eerder boekte de modeketen nog een verlies van negen miljoen euro. De omzet is tegelijkertijd teruggelopen van 230 naar 218 miljoen euro.
Oprichter Herman Franzen liet eerder deze maand al weten dat het verlies van zijn modeconcern rond de vijf miljoen euro lag. In 2016 komt de voorlopige winst volgens hem uit op zo’n vier miljoen euro. De groepsomzet van zo’n 250 miljoen euro moet de komende drie jaar groeien naar vierhonderd miljoen euro. Er worden dit jaar onder meer twee nieuwe ketens gelanceerd: Costes Men en Distrikt Nørrebro.
Lees meer over de groeiplannen van The Sting op RetailWatching.
Reacties 0