New York is het retaillab van de wereld. Retailers lopen er voorop in vernieuwende winkelconcepten en technologische innovatie. Hier wordt niet voorzichtig geëxperimenteerd met omnichannel, automisation, customisation en personification, het is er big business. Dat maakt het voor Nederlandse retailers zo’n ongelooflijk inspirerende en leerzame stad. New York biedt een unieke inkijk in ‘how to retail now’. De ideale plek dus, om na te denken over de toekomst van je eigen formule. Vanuit die gedachte organiseren we van 17 t/m 21 mei een Retail Studiereis naar New York.
In 5 dagen worden maar liefst 50 van de meest vooruitstrevende retailconcepten bezocht in een tour door dé vijf wijken van New York: SoHo, Chelsea, Financial District, Brookly en Fifth Avenue. We hebben een selectie gemaakt van dé must see stores van New York, de volgende sectoren staan daarbij centraal:
Food
We eten op bijzondere plekken en bezoeken vernieuwende foodretailers als Dean & Deluca, Eataly, Chelsea Market, La Place @ Google HQ, Plaza Food Hall, Starbucks Express, Whole food Market en Ivan Ramen.
Sport
We ervaren activatie tot het uiterste bij Adidas, Converse, KITH, NBA en ontdekken hoe Nike in haar nieuwste winkel in SoHo een naadloze link creëert tussen haar digitale en fysieke platforms.
Fashion
Vrijwel alle toonaangevende modemerken hebben een brandstore in New York. Wij bezoeken: Diesel, Nudie Repair Shop, Nixon, Suitsupply, TOMS en UNIQLO. Bij Rebecca Minkoff ervaren we de impact van interactieve paskamers en de smart shopping wall.
Leisure
Hoe je klanten onderdompelt in een 360 graden winkelbeleving ondervinden we bij Apple, Davidoff, Microsoft, Sonos, Story en The North Face. Samsung zoekt de grenzen op in haar flagshipstore 837, een ‘living lab and digital playground’.
Health & beauty
We bezoeken de unieke apotheker Kiehl’s en de opticien die breekt met alle conventies: Warby Parker. En bij Normal zien we personification ten top met custom made earphones die ter plekke in 3D geprint worden.
Wonen
We verkennen woonwinkels op een ander niveau bij Design Within Reach, MUJI en The Apartment. Bij Pirch kun je alle keuken- en sanitairproducten uit de collectie uitproberen. Try before you buy.
Automotive
Merkbeleving staat centraal bij de next generation autoshowrooms van Ferrari, Tesla en Volvo. FordHub nodigt je uit om op een geheel nieuwe manier na te denken en mee te praten over de toekomst van transport.
Ter plekke zijn er persoonlijke ontmoetingen met de NY retailers die zelf vertellen hoe hun winkelconcept in elkaar steekt. Er zijn keynotes sprekers en uitdagende werksessies. Dit alles onder begeleiding van Albert Top, directeur van Crossmarks en bevlogen retailstrateeg. In de vrije uren fietsen we over de Brooklyn Bridge en wonen we onder meer een honkbalwedstrijd van de New York Mets bij. Het programma is tot de nok toe gevuld en onmisbaar voor retailers op zoek naar inspiratie, inzicht en een blik op de toekomst van retail in Nederland.
Lees meer over de Retail Studiereis New York, stel je vragen aan Nancy van der Heijden: nancy@crossmarks.nl of boek direct en zet jezelf op voorsprong.
Reacties 0