Moyee Coffee wil de nieuwe koffieoogst inkopen met behulp van een crowdfundingcampagne. Het duurzame koffielabel wil in ieder geval 150 duizend euro ophalen.
Met het op te halen geld wil Moyee 25 duizend Arabicabonen importeren vanuit Ethiopië, volgens oprichter Guido van Staveren van Dijk goed voor drie miljoen kopjes koffie. Crowdfunders krijgen vijf procent rente op hun lening. Als Moyee Coffee de grens van 250 duizend euro bereikt, is de campagne direct afgelopen.
Moyee Coffee heeft sinds zijn oprichting in 2013 naar eigen zeggen steeds zijn omzet verdrievoudigd en verwacht dat die dit jaar uitkomt op 1,9 miljoen euro. Moyee verkoopt koffie die is gebrand volgens het zelfbedachte FairChain-principe. Dat houdt onder meer in dat bonen in het land van herkomst worden gebrand, waardoor de helft van de opbrengst voor de lokale ondernemers is.
Moyee verkoopt momenteel koffie via een eigen abonnementsdienst en biologische supermarktketen MarQt. Later wil Van Staveren van Dijk met meer retailers gaan samenwerken. Eerder gaf hij op RetailWatching al zijn uitgebreide visie op de koffieketen, en hoe Moyee daarin een revolutie wil ontketenen.
Changemakers in Retail op 9 mei in Utrecht
Guido van Staveren van Dijk is één van de sprekers op het event Changemakers in Retail, waar je pioniers ontmoet en praktische handvatten krijgt voor nieuwe businessmodellen, innovatie en leiderschap. Changemakers in Retail is een event van RetailTrends Media over verandering en kansen. Staan voor product, merk, consument, werknemers en de wereld biedt kansen voor groei en onderscheidend vermogen. Waar kan uw bedrijf het verschil maken? www.changemakersinretail.nl
Reacties 0