Bol.com groter in health en fitness

Bol.com groter in health en fitness

Body & Fit, FrieslandCampina en Puma zijn begonnen als verkooppartner van bol.com. De online retailer breidt daarmee zijn health en fitnessassortiment uit met sportvoeding en -benodigdheden.

FrieslandCampina is op bol.com vertegenwoordigd via het merk Vifit Sport. Body & Fit verkoopt onder meer superfoods en proteïneshakes via het verkoopplatform. Dat doet het bedrijf om zijn ‘healthy lifestyle’-producten bij een breder publiek in zowel Nederland als België onder de aandacht te brengen, zegt marketingdirecteur René Smeding. “Het is dus echt een win-win voor beide partijen.”

Bol.com springt met het aanbod in op de trend rond fitness en gezondheid, die richting de zomer een piekmoment kent. In vergelijking met vorig jaar zijn 68 procent meer gezondheidsartikelen verkocht, terwijl de verkoop van sportvoeding en supplementen met zeventig procent toenam. Ook smartwatches, sportkleding en fitnessartikelen worden in deze periode flink meer verkocht.

Bol.com heeft verder de rubriek Body & Mind geïntroduceerd in zijn online magazine. Klanten kunnen zich daar informeren rond het thema fitness en gezondheid.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!