Onderzoek naar handelspraktijken van Guess

Onderzoek naar handelspraktijken van Guess

De Europese Commissie heeft een formeel onderzoek geopend naar de distributiepraktijken bij kledingconcern Guess. Het Amerikaanse bedrijf zou retailers beperkingen opleggen voor het verkopen van de kleding over de grens.

Guess handelt mogelijk in strijd met de interne markt, die de EU voor ogen heeft. “We gaan de praktijken bij Guess verder onderzoeken om er zeker van te zijn dat ze volgens de regels spelen en niet voorkomen dat consumenten producten over de grens aanschaffen”, reageert eurocommissaris Margrethe Vestager van Mededinging. 

De Europese Commissie heeft informatie ontvangen dat Guess distributieovereenkomsten sluit waarbij verkooppartners wordt verboden de kleding aan klanten of retailers in andere lidstaten te verkopen. Ook groothandels zouden niet met retailers in het buitenland mogen handelen. Het onderzoek heeft betrekking op de verschillende merken van het kledingconcern, waaronder Guess en Marciano.

De Europese Commissie concludeerde onlangs uit onderzoek dat meer dan tien procent van de retailers door hun distributieovereenkomst beperkt wordt in crossborder verkopen. Het onderzoek naar Guess staat los van het onderzoek naar de e-commercesector.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!