Dertig procent groei en winst voor Otto in Nederland

Dertig procent groei en winst voor Otto in Nederland

Otto heeft zijn twee belangrijkste doelstellingen in Nederland afgelopen boekjaar behaald. De webwinkel boekte een substantiële omzetgroei en wist weer zwarte cijfers te schrijven. Dat blijkt uit het jaarverslag van de Nederlandse organisatie van Otto over de twaalf maanden tot eind februari.

Otto.nl was vorig jaar goed voor een omzet van 51,7 miljoen euro. Dat staat gelijk aan een groei van 30,1 procent en twaalf miljoen euro. Het operationeel resultaat verbeterde van 340 duizend euro in de min naar een positief saldo van 274 duizend euro. Onder de streep blijft een winst van 162 duizend euro over, tegenover een verlies van negen ton een jaar eerder.

Uit het jaarverslag blijkt verder dat de kredietlijn bij huisbank ING is vergroot van twee tot 3,5 miljoen euro. Daarnaast kan Otto een beroep doen op twintig miljoen euro aan krediet vanuit het Duitse hoofdkantoor.

De focus van Otto blijft naar eigen zeggen liggen op het realiseren van winstgevende e-commercegroei. Daarnaast gaat de Nederlandse webwinkel de komende twee jaar gebruiken om nieuwe initiatieven op te zetten en nieuwe markten te ontdekken. Mede daarom wordt een lagere winstgroei verwacht.

Directeur Eric Haverkort liet begin dit jaar al weten dat de Nederlandse organisatie vanuit het Duitse moederbedrijf de opdracht heeft gekregen te groeien. Het voormalig postorderbedrijf denkt in ons land aan te kunnen haken bij de grote internetwinkels.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!