Spar vernieuwt online platform

Spar heeft zijn webwinkel van een nieuwe uitstraling voorzien en gebruiksvriendelijker gemaakt. Hierdoor moet het voor consumenten gemakkelijker worden bij hun lokale supermarkt te bestellen.

De nieuwe website is aangepast aan de nieuwe huisstijl die Spar eerder dit jaar lanceerde. Verder is het platform sneller gemaakt en geschikt voor mobiele devices. Ook is het gemakkelijk gemaakt via een boodschappenlijstfunctie herhaalbestellingen te plaatsen en om eerdere bestellingen opnieuw in het winkelmandje te plaatsen. Verder is extra productinformatie toegevoegd.

Aankopen die via de Spar-webshop worden gedaan komen rechtstreeks binnen bij de winkel, die de bestelling afhandelt. Bestellingen die voor tien uur ’s ochtends worden geplaatst worden dezelfde dag nog afgeleverd. De te bestellen producten zijn afgestemd op het assortiment van de lokale winkel.

Spar heeft de grootste landelijke dekking voor online boodschappen, bleek onlangs uit onderzoek van Hiiper. Daarin stond dat de retailer 73 procent van de Nederlandse postcodegebieden bereikt. Spar zelf spreekt van een potentieel van 94 procent, als alle ondernemers de online service zouden aanbieden.

Reacties

Mooie ontwikkelingen bij deze organisatie die per definitie moet vechten voor z'n voortbestaan. Gegeven de beperkte mogelijkheden, de gelukkig sterke inkooppositie en krachtige aandeelhouders, worden mooie prestaties geleverd. Met voortdurende vernieuwingen die de eigen functie in de markt versterken. Dat verdient groot respect en de trouw van de klant.

Geplaatst door Ton Bos op 14 juli 2017 om 12:16

Laatste nieuws

RetailTrends