Ambitieus Hunkemöller schrijft rode cijfers

Ambitieus Hunkemöller schrijft rode cijfers

Hunkemöller was het afgelopen boekjaar goed voor een omzet van 398,5 miljoen euro. Dat is bijna vijftig miljoen euro meer dan een jaar eerder. Het laatste boekjaar telde met veertien maanden echter twee maanden meer, zo blijkt uit de jaarrekening die recent is vastgesteld.

De meeste omzet van Hunkemöller komt uit Duitsland, dat met 170,6 miljoen euro inmiddels goed is voor ruim veertig procent. In Nederland werd in de periode eind november tot eind januari voor 104,7 miljoen euro verkocht. België is goed voor 60,7 miljoen en Denemarken voor 17,1 miljoen euro. Franchisers leverden het lingerieconcern 14,8 miljoen euro omzet op.

Hunkemöller zegt het afgelopen decennium jaarlijks te zijn gegroeid. Zo ook het afgelopen boekjaar, waarin in alle grote markten marktaandeel is gewonnen. De retailer dankt daarvoor de like-for-like en e-commercegroei en de opening van in totaal 104 winkels.

Hunkemöller werd het afgelopen boekjaar overgenomen door investeringsmaatschappij Carlyle, dat 414,7 miljoen euro heeft betaald voor de Nederlandse keten. Mede door de overnamekosten dook Hunkemöller vorig jaar in de rode cijfers. Over de periode van veertien maanden werd een verlies van 3,6 miljoen euro geboekt. Een jaar eerder stond er nog een plus van 221 duizend euro onder de streep.

De winst voor belastingen en financiële lasten lag vorig jaar op 13,4 miljoen euro. Daarnaast werd door de retailer 44,6 miljoen euro aan cash genereerd. Daarmee is er een ‘meer dan voldoende’ financiële basis om verder te groeien, stelt Hunkemöller. Een boekjaar eerder lag de winst voor belastingen en financiële lasten nog op 35,5 miljoen euro en werd er 66,9 miljoen euro aan cash gegenereerd.

Hunkemöller heeft de ambitie om uit te groeien tot het grootste omnichannel lingeriemerk van Europa. Aan het eind van het boekjaar telde het concern 775 vestigingen in meer dan 25 landen. In 2020 wil de retailer de 1300ste winkel openen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!