Supermarkten zien bonwaarde flink stijgen

Supermarkten zien bonwaarde flink stijgen

Nederlandse supermarkten hebben in augustus 2,4 procent meer omgezet dan een jaar eerder. De omzet kwam vorige maand uit op 3,23 miljard euro, zo blijkt uit de nieuwste cijfers van marktonderzoeker GfK.

De omzetstijging ligt iets onder het gemiddelde over de eerste acht maanden van dit jaar, dat op 2,6 procent ligt. In augustus schoot de waarde per kassabon met 8,4 procent omhoog. Het bonbedrag stijgt enerzijds door duurdere producten en anderzijds door een toename van de online bestellingen. De bonwaarde ligt bij online bestellingen relatief hoger dan in de fysieke supermarkt. De gemiddelde bonwaarde lag vorige maand op 23,74 euro, tegenover 21,91 euro een jaar eerder.

GfK laat verder weten dat het zondagaandeel blijft toenemen, doordat huishoudens steeds vaker op die dag boodschappen doen in de supermarkt. Zeven op de tien huishoudens shoppen gemiddeld 9,6 keer per jaar op zondag. Het omzetaandeel van de zondag ligt inmiddels op 4,8 procent, omgerekend bijna 1,7 miljard euro omzet.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!