RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
Dit is het nieuwe foodconcept van HEMA
Terwijl aan de overkant Hudson’s Bay met een La Place zijn deuren opende, toonde HEMA donderdag zijn nieuwe foodconcept aan het grote publiek. Bezoekers van de binnenstad van Tilburg kunnen nu ook voor salades, verse pasta’s, broodjes en pizza’s naar ‘Lekker HEMA’, zoals het nieuwe concept van de Nederlandse winkelketen heet.
Waarom BCC gaat samenwerken met een concurrent
BCC en bol.com slaan de handen ineen. Vanaf volgende week verkoopt de elektronicaketen zijn eerste producten via bol.com plaza. Zes vragen aan algemeen directeur Herman Bramer over deze opvallende stap.
Zo wordt de Bijenkorf de cosmeticakoning van Utrecht
De Bijenkorf blijft zijn Utrechtse vestiging maar uitbreiden. Eerst nam het de tweede etage grondig onder handen, later creëerde het 'de grootste herenafdeling van Utrecht'. Met zijn nieuwste verbouwing claimt het datzelfde voor de cosmetica-afdeling.
Waarom Nomad retailen toch liever aan anderen overlaat
Merken die eigen winkels openen, we zien het steeds vaker. Maar outdoormerk Nomad bewandelt juist de omgekeerde weg. Onder leiding van de nieuwe ceo Anouk Kooijmans is het klaar om weer echt een merk te worden. “Retailen laat ik graag over aan degenen die daar heel goed in zijn.”
RetailRookie Sneakerjagers.nl: Op sneakersafari
Ze ruiken kansen, tonen lef én dragen bij aan consumentenverwachtingen. De afgelopen twee weken kon je op RetailTrends.nl kennismaken met de RetailRookies 2017-2018: tien innovatieve pioniers die inspelen op nieuwe consumentenbehoeften en de Nederlandse retail kleur geven. Een van hen is Sneakerjagers.nl, een Google voor sneakers.
Reacties 0