Plus verkoopt maaltijdboxen van HelloFresh

Plus slaat de handen ineen met maaltijdboxleverancier HelloFresh. De komende drie maanden worden in vijf supermarkten maaltijddozen verkocht, meldt Distrifood.

De pilot wordt gehouden bij de winkels van Plus die zijn omgebouwd naar de nieuwe Briljant 2.0-formule. Dat zijn de vestigingen in Abcoude, IJsselstein, Schoonhoven, Rotterdam en Best. De maaltijden worden in een vlees- vis- en vegetarische variant aangeboden, die wekelijks wisselt. De prijs van de maaltijdbox wordt 9,95 euro, ruim drie euro minder dan bij de thuisbezorgdienst van HelloFresh.

De verkoop van maaltijdboxen is een nieuw element van de Briljant 2.0-formule, zegt commercieel directeur Eric Leebeek van Plus. De samenwerking met HelloFresh past volgens hem ‘uitstekend in het streven om consumenten nog meer gemak en keuze te bieden’. De proef wordt eind dit jaar geëvalueerd en bij een eventueel vervolg hebben Plus en HelloFresh exclusiviteit afgesproken.

HelloFresh ging eerder dit jaar in het Verenigd Koninkrijk al een samenwerking aan met supermarktketen Sainsbury’s. Dat was destijds de eerste retailer die de maaltijdboxen in de schappen legde.

Plus-topman Jan Brouwer vertelt in het oktobernummer van RetailTrends onder meer waar een samenwerkingsverband volgens hem aan moet voldoen en geeft uitgebreid zijn visie op online foodaanbieders. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op RetailTrends.
 

RetailTrends