Het beste van RetailTrends: week 39

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Hoe bol.com honderdduizenden artikelen per dag verstuurt
Na ruim achttien jaar van externe fulfilmentcentra gebruik te hebben gemaakt, is bol.com voortaan baas in eigen huis. De grootste webwinkel van ons land is voorzichtig begonnen met het bezorgen van pakketjes via zijn eigen fulfilmentcenter in Waalwijk. Richting de drukste periode van het jaar wordt 'de kraan langzaam opengedraaid'.

Hoe Parijs retail tot leven brengt
We horen het steeds vaker: fysieke retail draait in toenemende mate om het creëren van ervaringen. Een rondje langs verschillende nieuwe winkelconcepten in Parijs laat zien dat dat op veel verschillende manieren kan worden opgevat.

Cotton Club, de nieuwste telg van The Sting
The Sting heeft de smaak te pakken. Na de introductie van Costes en Costes Men wordt opnieuw een eigen label als winkelconcept in de markt gezet. Cotton Club heeft sinds vrijdag een eigen winkel aan het Gelderlandplein in Amsterdam.

Vijf retailjobs die in de toekomst het verschil maken
Door technologische innovaties en nieuwe krachtvelden in retail ontstaat de behoefte aan nieuwe functies en competenties. Dit zijn de retailjobs die vijf jaar terug niet bestonden, maar de komende vijf jaar weleens het verschil kunnen maken.

Waarom wetenschap een plek in je datastrategie verdient
Wetenschap en retail gaan niet altijd hand in hand. Zo is een winkel inrichten op onderbuikgevoel populairder dan het raadplegen van internationale studies. Maar ook online is nog een hele academische wereld te winnen.

RetailTrends

Verrassend verpakken doe je zo

Extra waarde en de consument activeren: dat zijn de kenmerken die terugkomen...