Kanshebbers Retail Scriptieprijs bekendgemaakt

Drie genomineerden maken kans op de Vedis Retail Scriptieprijs 2017. De winnaar wordt over drie weken bekendgemaakt tijdens Retailpoort.

De genomineerden komen dit jaar van Avans Hogseschool, Delft University of Technology en Nyenrode Business Universiteit. De winnaar krijgt een prijs met een totaalwaarde van drieduizend euro. De jury wordt voorgezeten door hoogleraar retail & marketing Kitty Koelemeijer en bestaat verder uit onder meer Etos-directeur en Vedis-voorzitter Jan Derek Groenendaal en Bart Bijlsma, de winnaar van vorig jaar.

De scripties worden onder meer beoordeeld op relevantie voor de praktijk, innovatieve aspecten en originaliteit. Idealiter is een implementatieplan of businessplan onderdeel van de scriptie.

Het is voor de vierde keer dat Vedis de Scriptieprijs organiseert in samenwerking met Nyenrode Business Universiteit. Doel is een platform te bieden voor innovatie, inspiratie en kennisdeling in de retail en het stimuleren van jong retailtalent. Daarnaast hoopt Vedis wetenschappelijk onderzoek naar voor de sector relevante thema’s te bevorderen. 

Genomineerden
- Lieke Gloudemans (Avans Hogeschool te ‘s-Hertogenbosch): ‘Inspire Create Act, De fysieke supermarkt als dienstverlener met een 4D-seamless shoppingexperience gecreëerd door REGGS®’.       
- Myrthe Montijn (Delft University of Technology): ‘Data-driven design for emotional engagement, designing a digital interaction for Nike Store’.     
- Sophie van Remmen (Nyenrode Business Universiteit): 'How to retain your customers in the online shopping context? A quantitative study into the determinants of loyalty in the consumer market' 
 

RetailTrends

Het algoritme als smaakmaker

Exclusief voor members van RetailTrends: een artikel over hoe je algoritmes...