Onderzoek naar beleving en 'purpose-driven' mindset wint Scriptieprijs

Onderzoek naar beleving en 'purpose-driven' mindset wint Scriptieprijs

Maud van de Mosselaar is de winnaar van de Vedis Retail Scriptieprijs 2019/2020. De studente van TU Delft ontving de prijs dinsdag voor haar scriptie 'Changing Mindsets – Museum as an Inspiration for Fashion Retailers to adapt a purpose-driven mindset'.

Voor haar scriptie onderzocht Van de Mosselaar vanuit welke betekenis retailers een relatie aangaan met hun klanten en hoe zij die kunnen doorgeven. Onder andere een case studie bij Fred de la Bretonière maakte deel uit van haar onderzoek. De combinatie van 'vernieuwing, relevantie en de kwaliteit van de toepassing en rapportage' waren volgens de vakjury doorslaggevend. Zij zijn van mening dat de benadering die de studente ontwikkelde navolging kan vinden bij retailers en een waardevolle bijdrage kan leveren aan de dagelijks retailpraktijk. 

De Vedis Retail Scriptieprijs wordt jaarlijks uitgereikt aan studenten met de beste scriptie over een onderwerp met daadwerkelijke relevantie voor de retail. De jury bestond dit jaar onder anderen uit voorzitter Kitty Koelemeijer, GrandVision-topman Jan-Derek Groenendaal, directeur van Via Outlets Frans van der Kraan, managing director van DriveSight Ruud Verschuur en Nort van Hulten, de winnaar van vorig jaar.

Reacties

Wellicht een link plaatsen naar de scriptie, klinkt zeer interessant!

Geplaatst door Frank de Puijt op 25 januari 2020 om 17:16

@Frank, dankje voor de interesse! De scriptie is beschikbaar via deze link: https://repository.tudelft.nl/islandora/object/uuid%3A1f803640-6c9e-4539-8f49-db714582871d?collection=education

Geplaatst door Maud van de Mosselaar op 17 februari 2020 om 12:16

Laatste nieuws









RetailTrends