Ahold Delhaize verliest directeur aan Unilever

Hanneke Faber vertrekt eind dit jaar bij Ahold Delhaize. De chief e-commerce & innovation officer gaat aan de slag bij Unilever, waar ze verantwoordelijk wordt voor de Europese activiteiten.

Onder leiding van Faber zag Ahold Delhaize de online omzet van vooral AH.nl en bol.com flink groeien. Het fusiebedrijf ligt volgens topman Dick Boer goed op koers om dit jaar bijna drie miljard euro online omzet te behalen. In 2020 moet dat vijf miljard euro zijn.

Faber begint op 1 januari aan haar nieuwe uitdaging. Bij Unilever wordt ze de opvolger van Jan Zijderveld, die bijna zeven jaar de leiding over Unilever in Europa had.

Ahold Delhaize is inmiddels een zoektocht gestart naar een opvolger van Faber, die de nieuwe rol van chief digital officer gaat vervullen. Bol.com hoeft straks niet meer aan de vervanger van Faber te rapporteren. Het dochterbedrijf staat rechtstreeks in verbinding met Albert Heijn-topman Wouter Kolk, die tevens coo van Ahold Delhaize in Nederland en België is. Op die manier moeten AH.nl en bol.com beter van elkaar kunnen leren.

RetailTrends