Ahold Delhaize doet zijn webwinkel op het platform Tmall.com van Alibaba dicht. Dat zegt chief e-commerce & innovation officer Hanneke Faber tegenover Emerce.
Het moederbedrijf van Albert Heijn heeft voldoende ervaring opgedaan via het Chinese platform, aldus Faber. Het land loopt volgens haar voorop als het om schoppen gaat. Zo kan het gebruik van QR-codes elders ook een uitkomst zijn, stelt zij. “We hebben er veel learnings uit gehaald die we elders zullen inzetten.”
Faber sluit niet uit dat de webwinkel van Albert Heijn in ons land ook als marktplaats voor derde partijen gaat dienen. “Ook bij AH.nl hebben we al producten van Etos en Gall & Gall geïntegreerd, dus waarom niet?”
Albert Heijn opende zo’n anderhalf jaar terug zijn webwinkel in China, gevuld met circa honderd food- en non-foodproducten van zijn private label en A-merken. Andere Nederlandse retailers als G-Star, Flinders en Holland at Home zijn al langer actief in China. Alibaba opende vorig jaar een kantoor in Amsterdam om meer Nederlandse retailers en merken naar Tmall en Tmall Global te loodsen.
Reacties 0