Biermerk IntelligentX wil zijn klanten ook fysiek kennis laten maken met zijn brouwproces. De bierbrouwer hoopt daarmee meer ‘eigenaarschap’ over zijn klanten te krijgen, zegt oprichter Hew Leith in het novembernummer van RetailTrends.
IntelligentX brouwt, naar eigen zeggen als eerste, bier op basis van kunstmatige intelligentie. Met behulp van feedback van klanten blijft het zijn receptuur verbeteren. Met eigen fysieke locaties wil IntelligentX klanten via ‘digitale experiences’ laten kennismaken met het brouwproces. “Als je ze alleen via Twitter en Facebook spreekt, leer je ze niet goed genoeg kennen”, aldus Leith.
IntelligentX ziet ook mogelijkheden voor een Amazon-achtig platform, waarbij allerlei producten worden aangeboden die tot stand komen op basis van klantdata. Eerder zei Leith al te willen uitgroeien tot een soort Procter & Gamble met alleen producten die veranderen op basis van klantfeedback.
In de What’s Next in Tech-special in het novembernummer van RetailTrends wordt uitgebreid ingegaan op de kansen van machine learning en kunstmatige intelligentie. Klik hier om het magazine digitaal te lezen. Nog geen abonnee? Klik hier voor een abonnement.
Reacties 0