Sinds drie weken verkoopt drogisterijketen Kruidvat babymelkpoeder onder haar huismerk. De prijs is fors lager dan die van Numico’s Nutrion en Frisolac van fabrikant Friesland Foods. “De verkopen lopen redelijk tot goed. We bekijken hoe de klant erop reageert”, zegt Douwe Wielinga, woordvoerder van Kruidvat. Marktleider Numico is niet onder de indruk van de huismerkaanval van Kruidvat. “Onze producten zijn bijzonder. Zo voegen wij stoffen aan de melk toe die de immunologie van baby’s kunnen verbeteren. Daar hebben we patent op”, aldus Quarles van Ufford, woordvoerder van Numico. Ook collega-merkfabrikant Friesland Foods verwacht weinig dreiging van Kruidvat. “Als consumenten goede ervaringen hebben, zijn ze bijzonder merktrouw”, aldus woordvoerder Rob van Dongen.
Merkfabrikanten babyvoeding verwachten niet veel van Kruidvat
Gepubliceerd op 18 december 2005 om 00:00
Reacties 0