Picnic heeft zijn omzet vorig jaar verdrievoudigd tot bijna honderd miljoen euro. De online boodschappendienst telt inmiddels ruim negentigduizend vaste klanten, meldt het Algemeen Dagblad.
Picnic groeit elke week met zo’n vijf procent. Van het huidige klantenbestand komen er vijftienduizend uit Amersfoort, waar het bedrijf zo’n twee jaar terug van start ging. In Utrecht telt Picnic circa twintigduizend klanten. Inmiddels zou het marktaandeel op één procent uitkomen. “Fijn dat er nog zo’n groeipotentieel is”, aldus medeoprichter Michiel Muller.
Picnic doet het volgens Muller onder alle groepen goed. “Bij gezinnen die normaal bij Aldi komen, maar ook bij AH-publiek.” Er is zelfs een klant die boven een supermarkt woont, stelt hij. “De supermarkt zal wel blijven bestaan, maar dit is de toekomst.”
De boodschappenbezorger is inmiddels actief in steden als Almere, Den Haag, Delft en Leiden en gaat eind februari ook in de regio Rotterdam van start. Daar zijn de wachtlijsten volgens Picnic al tot ruim zevenduizend klanten gegroeid.
Reacties 0