La Place ontwikkelt een flink assortiment nieuwe producten voor in het schap bij Jumbo. Tot en met mei wordt een groot deel daarvan uitgerold, vertelde managing director Bart van den Nieuwenhof deze week tijdens de nieuwjaarsreceptie van Vedis.
Het gaat om producten die exclusief in de winkels van Jumbo komen te liggen. Daartoe is besloten na de succesvolle introductie van La Place-koffie bij de supermarktketen, anderhalf jaar geleden. Ook werden rond Sinterklaas al chocoladeletters van de horecaformule verkocht. Een woordvoerder van Jumbo bevestigt desgevraagd dat er meer La Place-producten bij Jumbo worden geïntroduceerd, maar kan nog niet zeggen om hoeveel en wat voor soort producten het gaat.
Jumbo en La Place willen hun samenwerking steeds verder intensiveren, zei Van den Nieuwenhof eerder al. Zo zijn elementen van beide formules al gecombineerd in het gemaksconcept Jumbo City, waarvoor de La Place-directeur kansen ziet bij onder meer universiteiten, ziekenhuizen en luchthavens. Ook introduceerde Jumbo enkele producten van La Place in zijn Foodmarkt.
Seb Seb 2 feb, 18:58
Peter Jansen 2 feb, 14:32