Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vier nieuwe winkelconcepten.
Nike
In deze tijd van genderneutraliteit, durft Nike het onderscheid tussen de seksen nog rustig te benoemen. Het sportmerk komt onder de naam Nike Unlaced met een apart concept voor vrouwen. De eerste boetiek is in Parijs geopend tijdens de modeweek. Nike omschrijft het nieuwe concept als een fantasy sneaker destination for women.
Lees verder bij Business of Fashion: http://bit.ly/2oBdCVE
Starbucks
Starbucks grossiert in nieuwe manieren om zijn koffie aan de man te brengen. In de nieuwste verschijning, de Reserve-winkel, is daarnaast ook extra aandacht voor baksels van bakkerijconcept Princi. De eerste vestiging opende bij het hoofdkantoor in Seattle, maar er moeten er nog zeker duizend volgen.
Lees verder bij CNN: http://cnnmon.ie/2F8P904
Macy's
De Amerikaanse warenhuizen hebben het niet gemakkelijk en Macy's vormt allesbehalve een uitzondering. Het nieuwste plan van de winkelketen om zichzelf van nieuwe impulsen te voorzien, is een test met vijftig winkels die in een nieuw jasje worden gestoken. De winkels moeten vooral mooier worden en de klantervaring aangenamer maken.
Lees verder bij Fortune: http://for.tn/2Fg6ffL
Tesco
Een tijdje terug doken al geruchten op over Tesco dat een eigen discountformule in de markt zou willen zetten. Hoewel de Britse supermarktketen daarover nog steeds niets bevestigd heeft, lijken de plannen voor een nieuwe formule concreter te worden. Zo zou een voormalig Aldi-topman de retailer helpen bij zijn voornemen en zou het bovendien al locaties op het oog hebben.
Lees verder bij The Times: http://bit.ly/2FOEk4F
Reacties 0