'SuperTrash ten onder aan jaren slecht beleid'

'SuperTrash ten onder aan jaren slecht beleid'

SuperTrash heeft het niet gered, ondanks dat er online een ‘waanzinnige omzetgroei’ is gerealiseerd. “De schade van jaren slecht beleid heeft uiteindelijk geleid tot de val van dit eens zo roemruchte merk”, reageert digital director Robin van Olphen.

SuperTrash vroeg dinsdag haar faillissement aan, ongeveer een maand nadat ondernemer Olcay Gulsen was teruggetreden als ceo. Crisismanager Charles Paape kreeg de taak om een ommekeer te bewerkstelligen, nadat eerder een groep mode-ondernemers al een aantal miljoenen in het bedrijf hadden gestoken. 

Op LinkedIn noemt Van Olphen het bijzonder om de emotie mee te maken op de dag waarop het faillissement is aangevraagd. “Heel heftig, net een begrafenis waar de halve dag aan je voorbij gaat zonder dat je het beseft en aan het eind van de dag helemaal gesloopt bent van al het verdriet.” Van Olphen was sinds juni vorig jaar verantwoordelijk voor de digitale activiteiten van SuperTrash. De e-commercespecialist was eerder mede-eigenaar van Bever en werkzaam bij Flying Tiger, Halfords en Cavallaro Napoli.

Gulsen en de andere aandeelhouders zaten woensdag om tafel met de curator, die de eventuele mogelijkheden voor een doorstart bekijkt. Gulsen zal daar hoogstwaarschijnlijk niet meer bij betrokken zijn. Ze liet onlangs in een interview met Playboy al weten te zijn uitgekeken op de mode-industrie. Gulsen lijkt te mikken op een carrière in de media. Ze is al als lifestyle-expert verbonden aan RTL Boulevard en presenteerde eerder het tv-programma Werk aan de winkel, waarin ze kleine winkeliers probeerde te redden van een mogelijke ondergang.

De winkels van SuperTrash zijn vooralsnog open. De vennootschappen waar de vijf eigen winkels en zeven franchisevestigingen onder vallen, zijn nog niet failliet. De verwachting is dat ook voor die onderdelen binnenkort het faillissement wordt aangevraagd.

Lees op RetailTrends meer over de opkomst en ondergang van SuperTrash.

Reacties 2


Reinder Koornstra 28 mrt, 17:21

Ik heb me vaker afgevraagd waarom mensen als Olcay Gülsen altijd zo gemakkelijk op het retailschild worden gehesen. Nu is zij de volgende die overal werd gefêteerd en waarvan we waarschijnlijk weinig meer horen.
Wie volgt?


Rudy Bos 22 mrt, 00:48

Mevrouw Gulsen was altijd al meer bezig met zichzelf te profileren in de media en de zaken mooier voor te stellen dan ze waren. Enkele jaren geleden toen de eerste problemen ontstonden kwam ze met een wazig verhaal over de banken, enkele dagen geleden zit ze met een stalen gezicht bij Pauw te vertellen dat ze teruggetreden is als CEO en er gesprekken lopen over een nieuwe invulling van haar persoontje binnen Supertrash. Dit terwijl zij dan al weet wat er gaande is en iedere manager met een beetje commercieel inzicht aan zijn water kan voelen dat er meer aan de hand is. Mijn vermoeden dat mevrouw Gulsen door de investeerders buiten is gezet wordt door het faillissement bevestigt. Alleen jammer dat een serieuze talkshow als Pauw keer op keer een podium biedt voor de leugens van mevrouw Gulsen, terwijl zij haar hagje kan redden blijven er immers vele gedupeerden achter...

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!