SuperTrash heeft het niet gered, ondanks dat er online een ‘waanzinnige omzetgroei’ is gerealiseerd. “De schade van jaren slecht beleid heeft uiteindelijk geleid tot de val van dit eens zo roemruchte merk”, reageert digital director Robin van Olphen.
SuperTrash vroeg dinsdag haar faillissement aan, ongeveer een maand nadat ondernemer Olcay Gulsen was teruggetreden als ceo. Crisismanager Charles Paape kreeg de taak om een ommekeer te bewerkstelligen, nadat eerder een groep mode-ondernemers al een aantal miljoenen in het bedrijf hadden gestoken.
Op LinkedIn noemt Van Olphen het bijzonder om de emotie mee te maken op de dag waarop het faillissement is aangevraagd. “Heel heftig, net een begrafenis waar de halve dag aan je voorbij gaat zonder dat je het beseft en aan het eind van de dag helemaal gesloopt bent van al het verdriet.” Van Olphen was sinds juni vorig jaar verantwoordelijk voor de digitale activiteiten van SuperTrash. De e-commercespecialist was eerder mede-eigenaar van Bever en werkzaam bij Flying Tiger, Halfords en Cavallaro Napoli.
Gulsen en de andere aandeelhouders zaten woensdag om tafel met de curator, die de eventuele mogelijkheden voor een doorstart bekijkt. Gulsen zal daar hoogstwaarschijnlijk niet meer bij betrokken zijn. Ze liet onlangs in een interview met Playboy al weten te zijn uitgekeken op de mode-industrie. Gulsen lijkt te mikken op een carrière in de media. Ze is al als lifestyle-expert verbonden aan RTL Boulevard en presenteerde eerder het tv-programma Werk aan de winkel, waarin ze kleine winkeliers probeerde te redden van een mogelijke ondergang.
De winkels van SuperTrash zijn vooralsnog open. De vennootschappen waar de vijf eigen winkels en zeven franchisevestigingen onder vallen, zijn nog niet failliet. De verwachting is dat ook voor die onderdelen binnenkort het faillissement wordt aangevraagd.
Lees op RetailTrends meer over de opkomst en ondergang van SuperTrash.
Reinder Koornstra 28 mrt, 17:21
Rudy Bos 22 mrt, 00:48