The Sting sluit verliesgevende winkels in Duitsland en Engeland

The Sting sluit verliesgevende winkels in Duitsland en Engeland

The Sting wil zijn omzet de komende jaren laten groeien van bijna driehonderd naar ruim 360 miljoen euro. De modeketen kijkt daarvoor voornamelijk naar Nederland, zegt cfo Roger van Biljouw tegen RetailTrends. De laatste verlieslatende winkels in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk gaan dicht.

The Sting was in de jaren 2013 tot en met 2015 verliesgevend ‘als gevolg van een aantal ongelukkige beslissingen in het buitenland’, stelt Van Biljouw. “We hebben daar wat blauwtjes gelopen, maar in Nederland hebben we het altijd goed gedaan.” Op twee buitenlandse winkels na, heeft de modegroep volgens hem geen verliesgevende winkels meer.

De winkel aan Regent Street in Londen – de laatste in Engeland – gaat waarschijnlijk nog dit jaar op slot. “Het is moeilijk om één winkel op een dergelijke locatie rendabel te maken, zeker met de naderende Brexit”, aldus de cfo. In Duitsland telt The Sting momenteel nog drie winkels, waarvan er één nog dit jaar dichtgaat. Over de andere twee winkels is nog geen beslissing genomen. In België, waar zowel The Sting als Costes te vinden zijn, zal volgens Van Biljouw nog ‘selectief’ worden uitgebreid. “We concentreren ons op Nederland. Hier is nog genoeg marktpotentieel.”

The Sting wil in 2019 uitkomen op ruim 360 miljoen euro, waar vorig jaar iets minder dan driehonderd miljoen euro werd omgezet. Het exploitatieresultaat moet in diezelfde periode toenemen van ruim vijftig naar boven de zeventig miljoen euro. 

Roger van Biljouw spreekt tegenover RetailTrends openhartig over de plannen voor de komende jaren. Klik hier om het volledige artikel lezen. Nog geen member van RetailTrends? Probeer het nu een maand gratis.

RetailTrends