LiL.nl geschorst door Thuiswinkel.org na klachtenregen

LiL.nl geschorst door Thuiswinkel.org na klachtenregen

LiL.nl mag door aanhoudende problemen het keurmerk van Thuiswinkel.org niet voeren. Thuiswinkel.org schorste de webwinkel begin maart, meldt jurist Ank van Heeringen tegenover consumentenprogramma Radar. “Als de webwinkel geen verbetering doorvoert kan deze uiteindelijk worden geroyeerd.”

LiL.nl kampt met een klachtregen, omdat veel bestellingen niet op tijd worden geleverd. Dat zou volgens medewerkers en oud-medewerkers komen omdat de spullen pas laat bij de leveranciers worden besteld. Ook zouden leveranciers niet altijd willen leveren omdat ze niet worden betaald.

De problemen bij de etailer zijn volgens mede-eigenaar Rob Muntz het gevolg van de sterke groei in het afgelopen jaar. Ook zou er sprake zijn van slechte communicatie met leveranciers, waardoor klanten niet of niet juist worden geïnformeerd over de status van hun bestelling. Er wordt volgens Muntz gewerkt aan een koppeling van de voorraadinformatie van leveranciers aan het systeem van LiL.nl.

Thuiswinkel.org helpt LiL.nl momenteel met het afhandelen van de krachten. De webwinkel had ook het keurmerk van Trusted Shops op zijn website staan, maar dat gebeurde volgens die organisatie zonder toestemming. LiL.nl staat bij Trusted Shops geregistreerd als partij die misbruik maakt van het waarborg.

RetailTrends