United Wardrobe verduurzaamt bezorging met verzendtool

United Wardrobe verduurzaamt bezorging met verzendtool

United Wardrobe en DHL zijn een partnership aangegaan voor duurzamere bezorging van tweedehands kleding. De logistiek dienstverlener heeft daartoe een zogenoemde verzendtool ontwikkeld voor het online modeplatform. 

Consumenten die een kledingstuk via United Wardrobe aanschaffen, kunnen voortaan bij de bezorgopties kiezen voor DHL. Alle gegevens van verzender en ontvanger worden vervolgens vanuit het platform overgenomen in de verzendtool van DHL. Die bezorgt het dan ‘zo duurzaam mogelijk’, waarvoor onder meer 150 elektrische bestelauto’s en een aantal bakfietsen rondrijden. In 2025 wil DHL pakketten zo veel mogelijk emissievrij bezorgen.

United Wardrobe krijgt naar eigen zeggen negentigduizend transacties per maand te verwerken. De voormalige RetailRookie noemt zichzelf ‘de grootste kledingmarktplaats in Nederland en België’. Vorig jaar lanceerde het platform bovendien in Frankrijk.

United Wardrobe ontving eind vorig jaar een kapitaalinjectie van één miljoen euro van investeringsfonds Peak Capital. Dat bedrag is bestemd voor uitbreiding van de buitenlandse activiteiten. Het platform wil op termijn in heel Europa actief zijn.


Changemakers in Retail op 15 mei in Utrecht
Changemakers in Retail is een event van RetailTrends Media over verandering en kansen. Staan voor product, merk, consument, werknemers en de wereld biedt kansen voor groei en onderscheidend vermogen. Waar kan jouw bedrijf het verschil maken? Ontmoet pioniers en krijg praktische handvatten voor nieuwe businessmodellen, innovatie en leiderschap. Sprekers zijn onder meer marketing director Alex Weller van Patagonia, directeur duurzaamheid Anniek Mauser van Unilever Benelux en astronaut André Kuipers. Kijk voor meer informatie op changemakersinretail.nl.

RetailTrends