De omzet in de vernieuwde winkels van Blokker steeg eind vorig jaar met zo’n zeven procent. Dat stelt waarnemend ceo Michiel Witteveen van Blokker Holding in De Financiële Telegraaf. Als de andere ketens zijn verkocht, kunnen de Blokker-winkels volgens hem volgend jaar geld gaan verdienen. “Het is ambitieus, maar niet onmogelijk.”
Voormalig topman Casper Meijer liet begin dit jaar al weten dat het plan is om eind 2019 weer winst te maken. Vorig jaar schreef Blokker Holding een verlies van 344 miljoen euro in de boeken en ook dit jaar wordt een negatief resultaat verwacht. Waar retailexperts twijfelen over het voortbestaan van Blokker, gelooft Witteveen nog in het bestaansrecht van de winkelketen. “Laat ik het zo zeggen: schuursponsjes koop je niet op het internet. Het gaat niet altijd om de prijs, maar ook om kwaliteit en deskundigheid.”
Na een aantal strategiewijzingen bij Blokker heeft de retailer nu ‘de grote lijn wel te pakken’, stelt hij in Het Financieele Dagblad. Het bedrijf zou profiteren van het grotere aanbod eigen merken en het aantal meters met huishoudelijke producten. Verder is het prijsbeleid volgens Witteveen evenwichtiger, nu Blokker ook agressief is met prijsacties.
Witteveen nam onlangs de taken over van Meijer, die moest vertrekken omdat de familie Blokker en raad van commissarissen niet tevreden waren over de snelheid van het herstel van het bedrijf. Blokker Holding zoekt nog altijd naar een nieuwe ceo.
W De werknemer 27 jul, 20:02