Het beste van RetailTrends: week 23

Het beste van RetailTrends: week 23

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Investeren in eenheidsworst: de geheimen van Action
In twee jaar tijd is de omzet van Action gegroeid van een lagere dan die van Blokker Holding naar meer dan het dubbele. Tijdens What’s Going on in (R)etailing?! mocht topman Sander van der Laan zijn succesverhaal delen. “Als je niet blijft investeren, red je het niet.”

Waarom Albert Heijn geen ministerie meer wil zijn
Hoe kun je toekomstbestendig zijn, terwijl je niet precies weet wat die toekomst zal brengen? Dat is volgens ceo Wouter Kolk het grootste dilemma waar Albert Heijn momenteel mee worstelt. Door de dialoog aan te gaan en te experimenteren hoopt de supermarktketen het antwoord te vinden.

Dit is iBOOD, koopjessite zonder prulspul
Geen goed gevulde webshop, maar iedere dag een nieuwe aanbieding. Dat is het principe van zogenoemde dagaanbiedingensites. Een van de belangrijkste spelers in deze markt is het Nederlandse iBOOD, dat het opvallende businessmodel als eerste naar Europa haalde en daarmee een plaatsje heeft verworven in de retailmarkt.

Deze conceptstore combineert het beste van A.S. Watson
A.S. Watson Group heeft een gloednieuwe conceptstore geopend in Hongkong. In CKC18, zoals de winkel is genoemd, komen de beste retailformats van het moederbedrijf van Kruidvat en Trekpleister samen. Behalve een beautybar is er een foodpark, wijnbar en ‘paradijs voor gameliefhebbers’ te bewonderen. Ook technologische hoogstandjes ontbreken niet.

De comeback van La Place met een zetje van Jumbo
La Place had, na meegesleept te zijn in het faillissement van V&D, het gevoel opnieuw te moeten leren fietsen. Inmiddels is de horecaketen, met een duwtje van Jumbo in de rug, weer lekker op stoom. Zo vat commercieel directeur Jeffrey Jansen de afgelopen twee jaar van La Place in een notendop samen tijdens What's Going on in (R)etailing?! De organisatie slankte in rap tempo af, maar breidde eveneens in hoog tempo weer uit en kijkt nu vol vertrouwen naar de toekomst.

Om interviews en achtergronden te lezen en de nieuwste winkelconcepten en video's te zien, heb je een membership nodig. Met een membership ontvang je het magazine RetailTrends, krijg je korting op onze events en kun je tot tien collega’s een inlogaccount geven. Ben je nog geen member van RetailTrends? Probeer het eerst een maand gratis!

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends