VodafoneZiggo denkt aan twintig combiwinkels

VodafoneZiggo denkt aan twintig combiwinkels

VodafoneZiggo verwacht aan een totaal van 140 tot 145 telecomwinkels genoeg te hebben voor landelijke dekking in Nederland. Het fusiebedrijf overweegt daarbij het grote concept dat vorige week in Utrecht werd gelanceerd verder uit te rollen, zegt directeur retail Marco Houtman tegenover RetailTrends.

Vodafone heeft momenteel nog 180 winkels verspreid over het land, waarvan een deel de 88 omgebouwde BelCompany-vestigingen betreft. Op de plaatsen waar in één winkelstraat twee vestigingen zijn, bouwt het telecombedrijf dat aantal gestaag af. “Online is nu zo groot dat je toe kunt met een kleinere footprint”, aldus Houtman. 

Naast de Vodafone-winkels zijn er vier eigen winkels met Ziggo op de gevel. Over hoe die balans er in de toekomst uit moet zijn, is volgens Houtman nog geen beslissing genomen. “Je kunt de dekking beter in balans brengen, met bijvoorbeeld honderd winkels van beide formules”, oppert hij. Het verder uitrollen van het gecombineerde concept dat in Hoog Catharijne te vinden is noemt hij als andere optie, waarbij twintig winkels hem voldoende lijken. Daarnaast blijft dan een aantal reguliere telecomwinkels van Vodafone, Ziggo of allebei bestaan.

De eerste VodafoneZiggo-winkel die vorige week opende in Hoog Catharijne opende is met 190 vierkante meter twee keer zo groot als een reguliere winkel. Uitrol van dat concept past volgens Houtman in de toekomst van de telecomretailmarkt. “Gezien de integratie van on- en offline zullen telecomwinkels iets groter worden in vierkante meters, maar het aantal zal afnemen.”

Lees op RetailTrends meer over de gezamenlijke winkel van Vodafone en Ziggo en de invloed van de fusie op de plannen in de winkelstraat.
 

RetailTrends