Men At Work houdt online opheffingsuitverkoop

Men At Work houdt online opheffingsuitverkoop

Men At Work sluit zijn webshop als gevolg van financiële problemen. Dat bevestigen meerdere medewerkers tegenover RTL Z. De modeketen is inmiddels begonnen met een ‘online only’ opheffingsuitverkoop.

Eerder deze maand werd al bekend dat Men At Work verschillende kostenbesparende maatregelen doorvoert. Zo zou de samenwerking met verschillende partners, waaronder merken, zijn stopgezet en een onbekend aantal medewerkers worden ontslagen. De retailer zei later met een reactie komen, maar heeft nog niets van zich laten horen.

Door het sluiten van de webshop kan Men At Work zich focussen op de fysieke winkels, maar het is onduidelijk of die wel openblijven. Zo zegt een medewerker tegenover RTL Z dat ze eind dit jaar zullen sluiten en dat externe leveranciers niet-verkochte voorraden ophalen. Lokale media melden in ieder geval dat de winkels in Groningen en Leiden dicht gaan.

Oprichter Marcel van Gelderen kocht Men At Work voor één euro terug, nadat de modeketen in het tweede kwartaal van vorig jaar onderuit was gegaan. Het bedrijf heeft 33 vestigingen in Nederland en België.

Reacties 8


Jabr jabr 25 jun, 12:50

Ik stel voor de discussies wat meer "correct" te voeren.


Seb Seb 22 jun, 21:46

@Eddy White

Je bevestigd eerst precies alles wat ik zeg en vervolgens zeg je dat ik onzin uitkraam haha. Serieus.

Je claimt jaren werkzaam te zijn als manager in retail, daar is ook waar het fout gaat. De oude garde heeft totaal geen idee of benul van de consument van vandaag. Men roeptoetert allemaal maar na dat de klant 'omnichannel' wil. Is er al écht aan een klant gevraagd of dat zo is? Denk je nu echt dat als de broek in mijn maat niet in de winkel ligt, ik deze in de winkel via een gebruiksonvriendelijke paal online ga bestellen? Ze kunnen je zelfs in de winkel niet eens vertellen of het andere filiaal verderop in de stad 'm nog wel heeft. Hou toch eens op.

Online valt geen geld te verdienen met kleding, ooit als eens gehoord van Zalando? Wehkamp? Ebay? Wat een nonsense.

Multibrandstores zijn 'zogenaamd' de oplossing, terwijl de ene na de andere multibrandstore keten omvalt. De warenhuizen van Hudson's (dé multibrandstore) zijn uitgestorven. Maar ja, dé toekomst.

Het is overduidelijk dat jullie geen enkel benul hebben van de nieuwe retailmarkt. Het shoppen tegenwoordig is een daguitstap geworden, dáár moet op ingespeeld worden. Klanten willen service ín de winkel, niet geholpen worden door een puisterige tiener die geen idee heeft wat hij verkoopt.


eddy white 22 jun, 19:33

OP dit moment is de webshop al niet meer open... de internet site geeft aan gesloten.... het is erg jammer dat deze keten ook op zal houden te bestaan... maar inderdaad ze hebben veel te laat ingespeeld op de veranderingen in de mode wereld ... ze hadden zich beter moeten verdiepen in hun mannen collectie en de manier waarop mannen op dit moment winkelen... Seb kraamt hier wel de grootste onzin uit van allemaal.... echt verdiep jij je eens beter in de mode retail wereld man.... ik ben al jaren werkzaam als manager in retail en jij weet duidelijk niet waar je over spreekt!!


E O 22 jun, 16:16

Investeringsmaatschappij Varova, het ex-moederbedrijf, heeft eind 2017 zijn hele Fashiontak verkocht aan Amsterdamse investeerder Standard Investment en modeondernemer Marcel van Gelderen. Een deel van het management team ging mee naar Standard Investment . Er schijnen nogal wat bestuurlijke fouten ten grondslag te liggen in 2016-2017. Een zinkend schip al een tijdje waar formules ten onder aan gaan. Zie ook dit stuk https://bijzonderbeheer.nl/wp-content/uploads/2017/11/Artikel-FD-08112017-Varova.pdf.


jeroen fiers 22 jun, 15:15

@seb.

M was wat kort door de bocht maar heeft in ieder geval gelijk mbt een paar opmerkingen:

-webshop en winst maken gaat NOG niet samen (tenzij het een eigen merk is). En voor de onafhankelijke kleine retailer is een webshop zelfs een snelle stap naar een faillissement.
-Multibrand heeft zeker nog toekomst. Klanten komen niet meer voor 1 merk. Totaalaanbod is belangrijk. Men at work sloeg hier de plank een beetje mis doordat ze vrijwel alleen nog maar eigen merken hadden liggen. Samen met een paar overgebleven merken die nog wel wilden leveren. Maar aanbod was niet spannend.

Overigens heb jij weer gelijk met de nadruk op beleving en mannenmode.


Seb Seb 22 jun, 14:20

@M

Zou je dat willen onderbouwen met cijfers? Pot verwijt te ketel, heb nog nooit zoveel onzin in een reactie gezien.

"Alleen webshops kunnen momenteel geen winst maken" serieus?

"Multibrand stories is wat de consument nu wil" Écht? Gaan daarom zoveel multibrand stores failliet? Daarom is MAW zó'n groot succes zeker...

"Vrouwen collecties segment met meeste omzet en marge"
Je bent duidelijk niet thuis in fashion retail. Het is het segment met de meeste concurrentie en laagste marge, je kunt immers voor diezelfde euro leuke kleding kopen bij Primark, H&M en zelfs Zeeman. Fashion voor mannen is nog altijd zeer ondermaats aanwezig in de winkelstraten.

Dus, verdiep je eerst zelf eens in de materie


m oudpoort 22 jun, 14:03

Beste Sep,
Sorry hoor, los van specifieke situatie MAW, maar ik heb zelden zoveel onzin gehoord. Verdiep je in de materie zonder zomaar wat stelligheden te poneren die nergens op slaan.
Multibrand stores is wat de consument nu wil, dat blijkt uit alle cijfers en alleen webshop kunnen momenteel nog immer geen winst maken, is wel de toekomst maar niet zeker -voor nu- niet zaligmakend. Stoppen met vrouwen collecties ?, denk het niet, nog altijd segment met meeste omzet en beste marge.


Seb Seb 22 jun, 11:50

Multibrand stores hebben geen bestaansrecht meer, het internet heeft ze vervangen. Beginnen met eigen label is te laat, in dat segment komt Men At Work teveel concurrentie tegen.

Men At Work is niet relevant meer in de winkelstraten. Kledingrekken en pashokjes, daar komt men niet meer voor. Het is niet uniek en het aanbod kun je op 1001 plekken óók vinden en nog vaak goedkoper ook.

Wil MAW het overleven, dan moet het concept drastisch op de schop. Stoppen met vrouwen collecties, beleving voor mannen in de winkels en inspelen op hoe mannen winkelen: Ze willen hulp, service, eerlijke mening in een prikkelende omgeving.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!