Appdate: Zo kijkt Tommy Hilfiger altijd met je mee

Appdate: Zo kijkt Tommy Hilfiger altijd met je mee

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Target, Amazon en Carrefour.

Likemeal
Het helpen van consumenten bij het kiezen van een gerecht op de menukaart lijkt in opkomst. We besteedden al aandacht aan FoodStory, dat tijdens het Retail & Brands Festival dieper in zal gaan op zijn AR-toepassing. Nu is er ook Likemeal, dat zichzelf omschrijft als een gepersonaliseerde dineerapp. De tool biedt naar eigen zeggen een oplossing tegen het veelvoorkomende 'menuverlamming': het niet weten wat goed is en wat anderen zouden aanbevelen. 

Restaurantbezoekers kunnen de app raadplegen om ofwel het beste gerecht op een bepaald...

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Target, Amazon en Carrefour.

Likemeal
Het helpen van consumenten bij het kiezen van een gerecht op de menukaart lijkt in opkomst. We besteedden al aandacht aan FoodStory, dat tijdens het Retail & Brands Festival dieper in zal gaan op zijn AR-toepassing. Nu is er ook Likemeal, dat zichzelf omschrijft als een gepersonaliseerde dineerapp. De tool biedt naar eigen zeggen een oplossing tegen het veelvoorkomende 'menuverlamming': het niet weten wat goed is en wat anderen zouden aanbevelen. 

Afbeeldingsresultaat voor likemeal app

Restaurantbezoekers kunnen de app raadplegen om ofwel het beste gerecht op een bepaald menu te vinden, of te scannen voor lokale aanbevelingen en rechtstreeks naar de beste eetgelegenheden gaan. Dankzij gebruikersinput bouwt Likemeal constant een groter en beter geïnformeerd overzicht van restaurants op. De app stelt de gebruiker zo niet alleen in staat de beste gerechten te vinden, maar creëert ook een 'behulpzame, informatieve gemeenschap van voedselliefhebbers'. Gebruikers kunnen hun favorieten opslaan om een ​​'taste diary' op te bouwen van het beste voedsel dat ze tegenkomen'. 

Currys PC World
De Britse retailer Currys PC World heeft een AR-app uitgerold om klanten te helpen bij het kopen van grote producten. Wie overweegt een koelkast of televisie te kopen, kan die op zijn smartphone virtueel in zijn huiskamer plaatsen. De tool heet Point and Place en lijkt sterk op IKEA's Place-app.

De app is inmiddels beschikbaar voor achthonderd producten. De impact van de tool op klanten is uitgebreid getest, zegt directeur e-commerce Stuart Ramage van Currys PC World. "We hebben vastgesteld dat zij actief geïnteresseerd zijn in de technologie en in de manier waarop deze hun besluitvorming ondersteunt." 

Tommy Hilfiger
Tommy Hilfiger komt met een kledingcollectie die van smart-chip technologie is voorzien. Daarmee kunnen consumenten punten sparen voor het dragen van de kleding. De lijn heet Tommy Jeans Xplore en bestaat uit zowel dames- als herenkleding. De items kunnen via bluetooth gekoppeld worden aan de app van het modemerk. Het doel is dat gebruikers met elkaar de strijd aangaan in verschillende in-app uitdagingen. Zo zijn punten te verdienen voor hoe vaak zij de kleding dragen en voor het vinden van hartvormige pictogrammen met het Tommy Hilfiger-logo erop, die worden getoond op de kaart van de app.

De gespaarde punten kunnen worden ingewisseld voor beloningen, waaronder cadeaubonnen en merchandise met een handtekening. De slimme kledinglijn is alleen in het Verenigd Koninkrijk verkrijgbaar via de webshop en de flagship store aan 5th Avenue in New York. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!