Zo maakt Gentle Monster zijn Europese debuut

Zo maakt Gentle Monster zijn Europese debuut

Gentle Monster komt steeds dichterbij. En dat is goed nieuws, want de winkels van het brillenmerk zijn steevast een lust voor het oog. Nadat de optiekketen zich eerst vooral op Azië richten, volgden dit jaar al twee winkels in de Verenigde Staten. Maar het nieuwste vlaggenschip is plotseling erg dichtbij: in Londen.

Gentle Monster is in Londen gevestigd aan Argyll Street, vlakbij Regent Street. De winkel beslaat 450 vierkante meter, verdeeld over twee verdiepingen, zoals de meeste vestigingen van het merk. Zoals we van de retailer kennen is het interieur fantasierijk en prikkelt het de zintuigen, met ingewikkeld ontworpen wezens en objecten die vaak ook nog bewegen of geluid maken. Het gekozen thema voor de Londense vestiging is kungfu, en de dynamiek van de Chinese krijgskunst komt tot uiting in verschillende scènes door de hele winkel. Het spektakel speelt zich af tegen een achtergrond van ongerepte witte muren,...

Gentle Monster komt steeds dichterbij. En dat is goed nieuws, want de winkels van het brillenmerk zijn steevast een lust voor het oog. Nadat de optiekketen zich eerst vooral op Azië richten, volgden dit jaar al twee winkels in de Verenigde Staten. Maar het nieuwste vlaggenschip is plotseling erg dichtbij: in Londen.

Gentle Monster is in Londen gevestigd aan Argyll Street, vlakbij Regent Street. De winkel beslaat 450 vierkante meter, verdeeld over twee verdiepingen, zoals de meeste vestigingen van het merk. Zoals we van de retailer kennen is het interieur fantasierijk en prikkelt het de zintuigen, met ingewikkeld ontworpen wezens en objecten die vaak ook nog bewegen of geluid maken. Het gekozen thema voor de Londense vestiging is kungfu, en de dynamiek van de Chinese krijgskunst komt tot uiting in verschillende scènes door de hele winkel. Het spektakel speelt zich af tegen een achtergrond van ongerepte witte muren, vloeren en plafond.

Het volledige assortiment zonnebrillen van Gentle Monster wordt gepresenteerd op een grote variëteit aan displays. Opvallend is ook het grote videoscherm, waarop een waterval te zien is. De creatie heet Octfalls en komt van de hand van de Japanse kunstenaar Ryoichi Kurokawa, die zijn werk speciaal voor deze winkel en in samenwerking met Gentle Monster herbewerkte. 

De opening in Londen betekent de zeventiende winkel wereldwijd voor de Koreaanse brillenverkoper. Binnenkort volgt een vlaggenschip in Dubai en kunnen we Gentle Monster op het Europese vasteland verwachten. Want ook een locatie in Parijs is bevestigd.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!