Albert Heijn doet 'wenkbrauwen fronsen' met snelle comeback

Albert Heijn keert een jaar na de gedwongen verkoop van een supermarkt terug in Lokeren. De retailer wil nog voor het einde van het jaar een nieuwe vestiging openen in de Belgische stad, meldt Het Nieuwsblad.

De nieuwe locatie ligt op zo’n tweehonderd meter van de vorige vestiging, die werd verkocht aan Carrefour. Albert Heijn deed dat in opdracht van de Belgische Mededingingsautoriteit om de fusie tussen Ahold en Delhaize mogelijk te maken. Omdat Delhaize direct naast de toenmalige Albert Heijn gevestigd was, zou het fusiebedrijf een te groot marktoverwicht krijgen in de regio.

Een woordvoerder van Albert Heijn België zegt te begrijpen ‘dat veel mensen de wenkbrauwen fronsen’. De winkel in Lokeren was volgens haar een succes en werd ‘met spijt in het hart’ afgestoten. De supermarktketen zou sindsdien veel vragen hebben gehad om terug te keren. “Toen we de kans kregen om in Lokeren een geschikt pand te betrekken, hebben we die gegrepen.”

De snelle comeback is volgens Albert Heijn in lijn met de afspraken met de concurrentiewaakhond. De mededingingsautoriteit wil eerst het fusiedossier doornemen, voordat er een officiële reactie wordt gegeven.

RetailTrends