Holland & Barrett boekt meer omzet en winst in Nederland

Holland & Barrett boekt meer omzet en winst in Nederland

Holland & Barrett was het afgelopen boekjaar goed voor 117,3 miljoen euro omzet in Nederland. Dat betekent een groei van 7,8 procent ten opzichte van een jaar eerder, zo blijkt uit de jaarrekening van de gezondheidswinkelketen in ons land.

Holland & Barrett zag zijn brutowinst vorig jaar oplopen van 73,1 naar 78 miljoen euro. Dat is volgens de retailer het resultaat van winkelopeningen, een hogere omzet en een betere kostenbeheersing. Onder de streep bleef er 7,9 miljoen euro over, tegenover 7,5 miljoen een jaar eerder.

De Britse retailer kreeg er vorig jaar acht winkels bij in ons land en eindigde het boekjaar (eind september) op 189 vestigingen. Dit boekjaar wordt een verdere groei verwacht dankzij nieuwe winkelopeningen en meer online verkopen. De ambitie van Holland & Barrett is om hier 25 winkels per jaar te openen.

Holland & Barret wordt sinds begin dit jaar geleid door Stephen Nieuwenhuis, die algemeen directeur Benelux is. In België lag de omzet in het afgelopen boekjaar op 11,3 miljoen euro, wat een groei van tien procent betekende. Onder de streep boekte het bedrijf er een verlies van 241 duizend euro.

Holland & Barrett maakte onlangs bekend het doel te hebben om in tien jaar tijd wereldwijd twee miljard pond omzet te draaien. De totale omzet lag vorig boekjaar op 655,5 miljoen pond. De gezondheidswinkelketen is sinds vorig jaar in handen van investeringsmaatschappij L1 Retail.

Reacties

Ik heb een vraag over jullie diensten..
Hebben jullie een doel dat jullie producten in het middenoosten zone te verkopen?

Geplaatst door Kamal Alhaffar op 28 januari 2019 om 21:34

Als ik de Tuinen binnenloop krijg ik altijd het gevoel: deze toko kan nooit winst maken. Assortiment is heel groot, waardoor je zicht verliest op wat er te koop is (heb ik). Veel producten individueel afgeprijsd, bijv sportrepen. Wat een werk.

Ik ben verbaasd dat er toch iets overblijft na alle kosten.

Geplaatst door Adriaan Dijk op 6 mei 2019 om 08:02

Laatste nieuws









RetailTrends