Jumbo neemt Smulweb over

Jumbo neemt Smulweb over

Jumbo wordt de nieuwe eigenaar van voedings- en receptenplatform Smulweb. De supermarktketen neemt alle activiteiten van Smulweb over, waaronder het magazine Smult. 

De afgelopen twee jaar werd Smulweb uitgeroepen tot Website van het Jaar in de categorie culinair. Het platform trekt maandelijks ruim drie miljoen unieke bezoekers, die elkaar adviseren over eten. Ook halen ze inspiratie uit de recepten op Smulweb, waar gezonde en verantwoorde maaltijden centraal staan.

Jumbo denkt veel te kunnen leren van de content op Smulweb en zo ‘de op klantgemak en foodbeleving gerichte strategie’ een extra impuls te geven. “De rijkdom aan recepten en informatie over voeding die we met Smulweb in huis krijgen, vormt een fraaie aanvulling op het bestaande aanbod van Jumbo rondom advies en inspiratie,” reageert ceo Frits van Eerd. Bovendien krijgt de supermarktketen 'nog meer inzicht krijgen in wat klanten bezighoudt, in hun wensen, behoeften, ideeën en tips'. 

Smulweg ziet in Jumbo ‘de ideale groeimotor’, zegt directeur Michiel Slegt. Het bedrijf ging zo'n twee jaar terug nog een samenwerking aan met Albert Heijn, zodat consumenten de ingrediënten bij recepten op het platform konden toevoegen aan hun boodschappenlijstje op AH.nl.

De transactie wordt naar verwachting nog deze maand afgerond. Hoeveel Jumbo voor de overname betaalt, wordt niet bekendgemaakt.

Reacties 2


C.A. Reedijk 19 jun, 18:28

Ik vind de site HELEMAAL NIKS!!Keek wekelijks op smulweb maar nu vind ik het waardeloos!!Geheel gericht op boodschappen doen bij Jumbo.


Nicolaas Vrijman 31 okt, 10:40

Het is een regelrechte ramp wat Jumbo heeft gedaan met het opkopen van Smulweb. Het is nu niets anders meer dan een commerciele dood gebloed Jumbo advertentie platform. Mensen die hiervoor verantwoordelijk zijn zouden met de nek moeten worden aangekeken voor de rest van hun bestaan. Nageslacht en bestaan onwaardig vind ik het. Is er iemand geweest die alle recepten onder een andere website heeft ondergebracht? Het moet een geheime community worden zodat supermarkten het niet kunnen verkrachten.!!!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!