Jumbo wordt de nieuwe eigenaar van voedings- en receptenplatform Smulweb. De supermarktketen neemt alle activiteiten van Smulweb over, waaronder het magazine Smult.
De afgelopen twee jaar werd Smulweb uitgeroepen tot Website van het Jaar in de categorie culinair. Het platform trekt maandelijks ruim drie miljoen unieke bezoekers, die elkaar adviseren over eten. Ook halen ze inspiratie uit de recepten op Smulweb, waar gezonde en verantwoorde maaltijden centraal staan.
Jumbo denkt veel te kunnen leren van de content op Smulweb en zo ‘de op klantgemak en foodbeleving gerichte strategie’ een extra impuls te geven. “De rijkdom aan recepten en informatie over voeding die we met Smulweb in huis krijgen, vormt een fraaie aanvulling op het bestaande aanbod van Jumbo rondom advies en inspiratie,” reageert ceo Frits van Eerd. Bovendien krijgt de supermarktketen 'nog meer inzicht krijgen in wat klanten bezighoudt, in hun wensen, behoeften, ideeën en tips'.
Smulweg ziet in Jumbo ‘de ideale groeimotor’, zegt directeur Michiel Slegt. Het bedrijf ging zo'n twee jaar terug nog een samenwerking aan met Albert Heijn, zodat consumenten de ingrediënten bij recepten op het platform konden toevoegen aan hun boodschappenlijstje op AH.nl.
De transactie wordt naar verwachting nog deze maand afgerond. Hoeveel Jumbo voor de overname betaalt, wordt niet bekendgemaakt.
Nicolaas Vrijman 31 okt, 11:40
C.A. Reedijk 19 jun, 20:28