Het beste van RetailTrends: week 37

Het beste van RetailTrends: week 37

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Hoe de relatie tussen merken en retailers verandert
De verhouding tussen merken en retailers verandert fundamenteel, nu merken steeds meer zelf verkopen. Ook de online samenwerking moet worden bezien en merken gaan hun gehele retailnetwerk tegen het licht houden. Dat laatste kan volgens Olaf Zwijnenburg en Jos Voss gevolgen hebben voor kleinere retailers, die hierop moeten voorsorteren.

Een waar kunststuk van Omoda in het Museumkwartier
Middenin het Museumkwartier in Amsterdam opent de Nederlandse schoenenretailer Omoda zijn nieuwste kunststukje: een flagshipstore. Een jaar lang werd er flink verbouwd om van twee panden één geheel te maken. Het resultaat is een pand dat past bij de statuur van zijn omgeving. 

Met dit beautyconcept willen Casino en L’Oréal de wereld over
Le Drugstore Parisien. Onder die naam openden Casino en L’Oréal onlangs in Parijs hun eerste twee beautywinkels. En daar blijft het niet bij, vertelt storemanager Jonathan Basquin tijdens een rondleiding in het kader van de Paris Retail Week. “Dit concept leent zich voor ’s werelds grootste metropolen.”

Een foodhal in je buurtsuper
Wie wil weten hoe we onze boodschappen in de toekomst doen, moet een kijkje nemen bij EAT17 in Londen. Deze winkel is een combinatie van foodhal en supermarkt. In samenwerking met Spar heeft dit concept inmiddels zijn vierde vestiging geopend in het onlangs gerenoveerd Smiths Square-gebouw in Hammersmith.

Hoe Superdry stabiliteit als strijdwapen inzet
Superdry drong de afgelopen jaren gestaag ons land binnen, met eind deze maand de opening van een winkel in Leiden als mijlpaal. Het betekent namelijk de tiende vestiging die wordt geopend door masterfranchisenemer Portare, vertelt directeur Marco van Drunen. “Superdry is een heerlijk merk voor Nederland.”

Om interviews en achtergronden te lezen en de nieuwste winkelconcepten en video's te zien, heb je een membership nodig. Met een membership ontvang je het magazine RetailTrends, krijg je korting op onze events en kun je tot tien collega’s een inlogaccount geven. Ben je nog geen member van RetailTrends? Probeer het eerst een maand gratis!

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends