RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
Het rode jaar van Wehkamp in zeven (ook positieve) cijfers
Gratis verzending boven de twintig euro, nieuwe merken als Nikkie en Marc O’Polo en de bouw van een tweede distributiecentrum: Wehkamp timmert flink aan de weg. Welke gevolgen heeft dat voor de financiële huishouding van een van ’s lands grootste webwinkels? We lichten er zeven opvallende cijfers uit.
Wie is Marcel Boekhoorn, de nieuwe eigenaar van HEMA?
Als donderslag bij heldere hemel was daar donderdag het nieuws dat Marcel Boekhoorn HEMA koopt. De overname van de negentigjarige winkelketen is niet zijn eerste, maar wel zijn grootste slag in de retail. Wie is deze serie-investeerder en miljardair?
Zo maakt Electro World zich klaar voor de toekomst
Electro World groeit door de integratie van Euronics in enkele maanden uit tot de grootste elektronicaketen van Nederland. Waarom is die samenvoeging nodig en hoe houdt de formule zich staande in een markt die zo zwaar onder druk staat? Algemeen directeur Jan van de Wouw doet het uit de doeken.
Gaat HEMA nu eindelijk de Champions League in?
Een belangrijke en heuglijke dag. Zo omschrijft HEMA-ceo Tjeerd Jegen de dag waarop de winkelketen werd overgenomen door Marcel Boekhoorn. Hoe ziet de toekomst van HEMA eruit onder zijn nieuwe eigenaar? Jegen en Boekhoorn blikken vooruit.
Tien jaar Billie: de belangrijkste succesfactoren van de chatbot van bol.com
De virtuele assistent Billie mag bijna tien kaarsjes uitblazen. Sinds eind 2008 ondersteunt de chatbot de klantenservice van bol.com. Elmer Hiemstra, manager service experience en spreker op het komende event What’s Next in Retail Tech, deelt de belangrijkste succesfactoren. “Billie kan je een persoonlijk passende oplossing bieden.”
Om interviews en achtergronden te lezen en de nieuwste winkelconcepten en video's te zien, heb je een membership nodig. Met een membership ontvang je het magazine RetailTrends, krijg je korting op onze events en kun je tot tien collega’s een inlogaccount geven. Ben je nog geen member van RetailTrends? Probeer het eerst een maand gratis
Reacties 0