Albert Heijn is een exclusieve samenwerking aangegaan met was- en reinigingsmerk Seepje. De startup hergebruikt schillen van in de supermarkt geperste sinaasappelen in een afwasmiddel.
De sinaasappelschillen die achterblijven in de supermarkten van Albert Heijn worden normaal gesproken ingezet ten behoeve van biobrandstof. Seepje wint voortaan etherische olie uit de schillen, die als natuurlijk parfum en poetskrachtversterker dient voor het afwasmiddel. Met de eerste productieronde heeft volgens beide partijen al dertigduizend kilo schillen een tweede leven gekregen.
Zelf sinaasappelsap tappen in de winkels is populair bij Albert Heijn, zegt Henk van Harn, bij de supermarktketen verantwoordelijk voor houdbaar en non-food. “Deze exclusieve samenwerking met Seepje past bij onze initiatieven om verspilling te verminderen en duurzame productie te bevorderen.”
Albert Heijn liet vorige maand al weten de houdbaarheidsdatum van zijn groente en fruit te schrappen. Consumenten kunnen de producten dan zelf controleren op houdbaarheid, waardoor er volgens de retailer minder wordt weggegooid.
Reacties 0