RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
Waarom Miele voortaan met premium partners werkt
Miele zet een volgende stap in zijn selectieve distributiemodel. De witgoedfabrikant gaat nadrukkelijker samenwerken met zo’n vijftig zelfstandig ondernemers, die samen goed zijn voor negentig winkels. Een gesprek met de directie van Miele over het hoe en waarom van het premium partnerprogramma.
Het populairste modemerk ter wereld? Off-White, natuurlijk
Vraag iemand wat het populairste modemerk ter wereld is en de kans is groot dat namen als Nike en Gucci vallen. Toch is het Off-White dat zich ‘the hottest brand on the planet’ mag noemen. Hoog tijd voor een nadere kennismaking met het Amerikaanse streetwearlabel.
Waarom Dekbed Discounter wat anders naar discount kijkt
Een discounter die met een eigen lijn komt die bij de Bijenkorf niet zou misstaan. Het klinkt vreemd, maar toch belooft Dekbed Discounter niets minder dan dat met zijn nieuwe merk Presence. Niet omdat de snelgroeiende beddenshop opschuift naar een hoger segment, maar omdat het een wat andere kijk heeft op discount, zo legt oprichter Niels Verwij uit.
Hoe groot wordt de invloed van voice commerce op winkelgedrag?
De opmars van slimme speakers is in de Verenigde Staten al een tijdje aan de gang, maar druppelt nu ook Nederland binnen. Google Home en Assistant zijn in ons land gearriveerd en retailers voeren er al de eerste experimenten mee uit. Gaat spraakassistentie de wereld van het online winkelen overnemen, of zal het zo’n vaart niet lopen? Zes vragen aan voice design strategist Ben Sauer, een van de sprekers tijdens What’s Next in Retail Tech.
Deze Starbucks krijgt een duim omhoog (en andere gebaren)
Starbucks heeft een wel heel bijzonder filiaal geopend in Washington, genaamd de Signing Store. De vestiging wordt gerund door personeel dat vloeiend gebarentaal spreekt. Het is daarmee de eerste in zijn soort in Amerika.
Om interviews en achtergronden te lezen en de nieuwste winkelconcepten en video's te zien, heb je een membership nodig. Met een membership ontvang je het magazine RetailTrends, krijg je korting op onze events en kun je tot tien collega’s een inlogaccount geven. Ben je nog geen member van RetailTrends? Probeer het eerst een maand gratis
Reacties 0