Intertoys verwacht binnen anderhalf jaar zwarte cijfers

Intertoys verwacht binnen anderhalf jaar zwarte cijfers

Intertoys neemt verschillende maatregelen om de trend van dalende omzetten te keren. Zo wordt het personeel op een cursus klantgerichtheid gestuurd en ontwikkelt de retailer meer producten onder eigen merknamen, zegt topman Roland Armbruster tegen het FD.

Intertoys heeft dit jaar dertig procent van de voorraden met hoge kortingen opgeruimd, zodat verouderde producten plaats konden maken voor nieuwe. Dat is volgens Armbruster goed gelukt. “De beschikbaarheid van producten is beter dan ooit.” Inkopers en planners werken volgens hem beter samen, om te voorkomen dat de winkelketen nog een keer met onverkoopbare voorraden komt te zitten. De retailer maakt onder meer extra ruimte voor eigen merkartikelen door te schrappen in labels die klanten niet of nauwelijks kennen.

Het personeel moet begin volgend jaar op een cursus om de klantgerichtheid te verbeteren. “Een klant gaat naar Intertoys en niet naar bol.com omdat die klant een vraag heeft”, aldus de topman. Verder kiest de speelgoedketen ervoor om bij tweehonderd artikelen de laagste prijs te bieden, terwijl bij de overige zesduizend producten niet met elke prijsdaling van concurrenten wordt meegedaan. “We willen service bieden, maar ook winstgevend zijn”, aldus Armbruster, die binnen achttien maanden zwarte cijfers voorspelt.

De omzet van Intertoys in de winkels is de afgelopen tijd stabiel gebleven, terwijl de onlineomzet is gedaald. Dat komt doordat het voormalige moederconcern Blokker Holding de stekker uit onlinetak Nextail trok. Inmiddels is een nieuw internetplatform opgezet, dat sinds twee weken werkt.

Intertoys werd vorig jaar oktober door Blokker Holding verkocht aan het Britse Alteri. Ook zusterformules Bart Smit en ToysXL waren onderdeel van de deal. Blokker Holding wilde twee jaar geleden al stoppen met Bart Smit, maar doordat franchisers in verzet kwamen zijn er nog altijd acht winkels van die formule in Nederland over.
 

Reacties

Je kan zeggen beter laat dan nooit maar de tendens is in 2008 al ingezet.
We zijn nu 10 jaar verder en dan nu pas je personeel op cursus klantgerichtheid sturen?
Een glimlach en een goedemorgen en niet straal voorbijgelopen worden doet wonderen en zeker in de speelgoedbranche waar het een feestje zou moeten zijn.
Daar heb je echt geen cursus voor nodig daar had je 10 jaar geleden al mee kunnne beginnen.

Geplaatst door Davy Janssen op 13 november 2018 om 22:51

Ze moesten nooit dat internet bestellen uitvinden zo gaan alle winkels verhiet gewoon lekker zo shoppen in de steden dat is veel gezelliger dat dat online shoppen zo ontmoet je nog eens iemand

Geplaatst door Stefan Koens op 14 november 2018 om 00:09

Cursussen worden al gegeven, wat ik begreep. Maar de vele werkzaamheden op de werkvloer zorgen ervoor dat er soms minder klantgerichtheid is. Ook steeds weer nieuw personeel kan nadelig zijn.

Geplaatst door Z Dalen op 14 november 2018 om 00:39

De holding heeft veel te lang bart smit voorrang gegeven met investering in internetplatform en games. Helaas had intertoys te maken met franchise nemers die jarenlang hun zakken gevuld hebben en internet winkel tegenhielden. Omdat concurrentie niet tegen te houden valt zijn ze van alle kanten voorbij gestreeft. En laten we eerlijk wezen in slechtere tijden zijn er veel mensen die ook even langs de Action lopen om een grote doos imitatie Lego te kopen ipv een vergelijkbare doos die wele 3-4x zo duur is van lego.

Geplaatst door Jaap Jongbloed op 14 november 2018 om 10:09

Intertoys is een speelgoedwinkel, wat ontbreekt naar mijn idee is het spel. Al is beleving misschien een overroepen begrip, juist in een speelgoedwinkel biedt beleving de meerwaarde. Met veel verbazing loop ik in de Intertoys langs schappen vol met dozen die ook in het magazijn zouden kunnen staan. Op dit moment kan je het speelgoed ook goed via internet bestellen of bij andere winkels halen. Het onderscheid ontbreekt volledig helaas want dat Olifantje is toch een begrip en daar verdwijnen er al genoeg van.

Geplaatst door Henk Huisman op 14 november 2018 om 11:08

Ik vraag mij of beleving in een speelgoedwinkel heel veel meer zoden aan de dijk zet. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het gros van de kopers van speelgoed opa's, oma's, ooms en tantes zijn die op het laatste moment nog snel een cadeautje moeten scoren voor verjaardag, Sinterklaas of kerst. Beschikbaarheid is belangrijk, inspiratie wellicht (en daaraan gekoppeld service), maar beleving?

Geplaatst door Aster Leuftink op 14 november 2018 om 14:29

Met www.kinderenkoning.be online speelgoedwinkel zijn we erin geslaagd online t verdubbelen door, onder andere, de juiste SEO strategie. Dankzij eWings.be. Scoren in speelgoed is dus niet onmogelijk. Ondertussen bouwen de de marktolaatsen af omdat met daar nauwelojks nog iets kan verdienen en de regels te streng worden.

Geplaatst door Mike Boon op 15 november 2018 om 18:46

Laatste nieuws

RetailTrends