Nespresso blijft pionieren: 'We gaan nergens klakkeloos mee door'

Nespresso blijft pionieren: 'We gaan nergens klakkeloos mee door'

Nespresso gaat zijn vestigingen in ons land niet allemaal verbouwen naar het nieuwste winkelconcept. “Wel moet je het principe waar dit concept op rust ook ervaren en voelen in de overige boutiques”, zegt commercieel directeur Herman Rooswinkel in het novembernummer van RetailTrends.

Nespresso opende onlangs in Arnhem het eerste Nederlandse filiaal volgens een nieuw concept. Bezoekers worden daar meegenomen in de wereld achter koffie, van koffiebes tot capsule. Het belangrijkste element van de nieuwe boutique? “Hier moeten mensen staan die het concept dragen, om echt impact te kunnen maken”, aldus Rooswinkel.

Het nieuwe concept is volgens de directeur modulair opgezet. Dat betekent dat de look-and-feel overal hetzelfde is, maar dat de ‘hardware’ wordt afgestemd op de locatie en het type klant. Zo is het mogelijk om de ‘self selection wall’, bekend van het Amsterdamse Gelderlandplein, ook in het nieuwe concept te verwerken.

Op deze manier heeft Nespresso de afgelopen drie à vier jaar veel innovaties doorgevoerd, stelt Rooswinkel. “We blijven pionieren. Er is eigenlijk niets wat we zomaar implementeren en waar we klakkeloos mee doorgaan. We kijken telkens hoe we het slimmer en beter kunnen doen en de raakvlakken met de consument kunnen versterken.”

In het novembernummer van RetailTrends brengen we een bezoek aan de nieuwe boutique van Nespresso in Arnhem. Lees het volledige artikel in het digitale magazine. Nog geen member? Klik dan hier voor meer informatie.

RetailTrends