Het beste van RetailTrends: week 46

Het beste van RetailTrends: week 46

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Psst, Blokker kopen? Dit worden je grootste uitdagingen
Na alle heisa rondom Blokker komt het nieuws van vanochtend nauwelijks meer als een verrassing. De familie heeft besloten na ketens als Intertoys en Leen Bakker ook Blokker te verkopen. Dat lijkt op voorhand geen eenvoudige klus. Blokker heeft de laatste jaren de ene na de andere klap moeten incasseren en lijkt niet ver verwijderd van een definitieve knock-out. We zetten de vijf grootste uitdagingen voor de nieuwe eigenaar alvast op een rij.

Dit kun je verwachten van Albert Heijns robot-dc
Het heeft even geduurd, maar de afronding van het gemechaniseerde distributiecentrum van Albert Heijn in Zaandam is in zicht. Vanaf begin volgend jaar worden van hieruit de eerste winkels voorzien van houdbare producten. Uiteindelijk gaat het dc vierhonderd supermarkten beleveren. RetailTrends nam alvast een kijkje achter de schermen, om te zien wat dit nieuwe magazijn betekent voor de logistieke operatie van ’s lands grootste supermarktketen.

Hoe gaat het met Promiss?
Het leek er drie jaar terug op dat Promiss definitief in het retailmuseum kon worden bijgezet en alleen als merk zou blijven bestaan. Maar in 2016 was daar plotseling de terugkeer in de winkelstraat, en hoe. Winkels openden en sloten in rap tempo alsof het niets was. Hoe gaat het nu met het zusje van Miss Etam? We vragen het aan managing director Richard van den Berg.

Een kijkje in het nieuwste kunstwerk van Nike
Als Nike een nieuwe flagshipstore in New York opent, zijn de verwachtingen hooggespannen. Verwachtingen waaraan ‘House of Innovation 000’ ruimschoots voldoet. In deze winkel wordt de belofte van ‘living retail’ zichtbaar.

What’s Next in Tech: Een inkijkje in de dag van overmorgen
Nieuwe technologie brengt ons aan de vooravond van grote verandering. Machine learning, kunstmatige intelligentie en big data bieden ongekende mogelijkheden. 3D-printers, neurotechnologie en robots zorgen voor nieuwe kansen. Aan toekomstverkenningen geen gebrek tijdens de eerste editie van het RetailTrends-event What’s Next in Retail Tech, dat dinsdag 13 november plaatsvond in het NEMO Science Museum in Amsterdam. Een terugblik aan de hand van acht quotes.

Om interviews en achtergronden te lezen en de nieuwste winkelconcepten en video's te zien, heb je een membership nodig. Met een membership ontvang je het magazine RetailTrends, krijg je korting op onze events en kun je tot tien collega’s een inlogaccount geven. Ben je nog geen member van RetailTrends? Probeer het eerst een maand gratis

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends